DIDACTICA GENERAL Y DIDACTICAS ESPECIFICAS
Departamento
Universitat de València
Valencia, EspañaPublicacións en colaboración con investigadores/as de Universitat de València (86)
2024
-
Is Acute Lower Back Pain Associated with Heart Rate Variability Changes? A Protocol for Systematic Reviews
Healthcare (Switzerland), Vol. 12, Núm. 3
-
Pattern of Consumption of Sports Supplements of Spanish Handball Players: Differences According to Gender and Competitive Level
Nutrients, Vol. 16, Núm. 2
-
Redefining Education in Sports Sciences: A Theoretical Study for Integrating Competency-Based Learning for Sustainable Employment in Spain
Social Sciences, Vol. 13, Núm. 5
-
Reliability of countermovement jump estimation using the Chronojump jump mat: intra-session and within-session
Journal of Physical Education and Sport, Vol. 24, Núm. 1, pp. 133-140
-
Tracking data highlight the importance of human-induced mortality for large migratory birds at a flyway scale
Biological Conservation, Vol. 293
2023
-
Acute cardiovascular responses to resistance training with and without blood flow restriction in healthy individuals
Journal of Physical Education and Sport, Vol. 23, Núm. 3, pp. 704-713
-
Acute effects of different external compression with blood flow restriction on force-velocity profile during squat and bench press exercises
Biology of Sport, Vol. 40, Núm. 1, pp. 209-216
-
Blood Flow Restriction Training in Clinical Rehabilitation: Occlusion Pressure Methods Relative to the Limb Occlusion Pressure
Journal of sport rehabilitation, Vol. 32, Núm. 4, pp. 361-368
-
Formación en España del futuro profesorado de Ciencias Sociales en educación secundaria: la coordinación docente
Revista de ciencias sociales, Vol. 29, Núm. 4, pp. 76-90
-
Impact of sexual activity prior to a sports competition in amateur athletes
Journal of Physical Education and Sport, Vol. 23, Núm. 4, pp. 929-936
-
Inteligencia artificial al servicio de las emociones en el contexto educativo.
Actas del XI Congreso Internacional de Psicología y Educación: Bienestar psicológico y digitalización : el gran reto de la psicología hoy.
-
La brecha digital de género y enseñanza de los riesgos naturales en la formación del profesorado de Ciencias Sociales
Research in Education and Learning Innovation Archives. REALIA, Núm. 30, pp. 67-82
-
Representaciones del profesorado en formación de Ciencias Sociales sobre su capacitación docente para enseñar el cambio climático
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 37, Núm. 98, pp. 271-290
2022
-
A new vision of mindfulness in physical education. Contributing to the social dimension of sustainable development
Journal of Physical Education and Sport, Vol. 22, Núm. 11, pp. 2618-2626
-
Análisis bibliométrico sobre la Enseñanza Superior en el contexto de la pandemia
eHumanista: IVITRA, Núm. 21, pp. 7-21
-
Education in visual culture through public sculpture: a proposalfrom feminist geography
Conference Proceedings CIVAE 2022: 4th Interdisciplinary and Virtual Conference on Arts in Education May 11-12, 2022
-
El uso de Nearpod para el aprendizaje interactivo en las sesiones teóricas de Didáctica de la Expresión Corporal (5520)
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 573-588
-
Gamification as a Pedagogical Model to Increase Motivation and Decrease Disruptive Behaviour in Physical Education
Children, Vol. 9, Núm. 12
-
Género y territorio en el círculo vicioso del fracaso escolar
Revista de educación, Núm. 398, pp. 219-247
-
Impact of Sport Education Model on Sports Lifestyle and Attitudes of Vocational Education Training Students
Education Sciences, Vol. 12, Núm. 12