Publications en collaboration avec des chercheurs de Universitat de València (86)

2023

  1. Acute cardiovascular responses to resistance training with and without blood flow restriction in healthy individuals

    Journal of Physical Education and Sport, Vol. 23, Núm. 3, pp. 704-713

  2. Acute effects of different external compression with blood flow restriction on force-velocity profile during squat and bench press exercises

    Biology of Sport, Vol. 40, Núm. 1, pp. 209-216

  3. Blood Flow Restriction Training in Clinical Rehabilitation: Occlusion Pressure Methods Relative to the Limb Occlusion Pressure

    Journal of sport rehabilitation, Vol. 32, Núm. 4, pp. 361-368

  4. Formación en España del futuro profesorado de Ciencias Sociales en educación secundaria: la coordinación docente

    Revista de ciencias sociales, Vol. 29, Núm. 4, pp. 76-90

  5. Impact of sexual activity prior to a sports competition in amateur athletes

    Journal of Physical Education and Sport, Vol. 23, Núm. 4, pp. 929-936

  6. Inteligencia artificial al servicio de las emociones en el contexto educativo.

    Actas del XI Congreso Internacional de Psicología y Educación: Bienestar psicológico y digitalización : el gran reto de la psicología hoy.

  7. La brecha digital de género y enseñanza de los riesgos naturales en la formación del profesorado de Ciencias Sociales

    Research in Education and Learning Innovation Archives. REALIA, Núm. 30, pp. 67-82

  8. Representaciones del profesorado en formación de Ciencias Sociales sobre su capacitación docente para enseñar el cambio climático

    RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 37, Núm. 98, pp. 271-290

2022

  1. A new vision of mindfulness in physical education. Contributing to the social dimension of sustainable development

    Journal of Physical Education and Sport, Vol. 22, Núm. 11, pp. 2618-2626

  2. Análisis bibliométrico sobre la Enseñanza Superior en el contexto de la pandemia

    eHumanista: IVITRA, Núm. 21, pp. 7-21

  3. Education in visual culture through public sculpture: a proposalfrom feminist geography

    Conference Proceedings CIVAE 2022: 4th Interdisciplinary and Virtual Conference on Arts in Education May 11-12, 2022

  4. El uso de Nearpod para el aprendizaje interactivo en las sesiones teóricas de Didáctica de la Expresión Corporal (5520)

    Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 573-588

  5. Gamification as a Pedagogical Model to Increase Motivation and Decrease Disruptive Behaviour in Physical Education

    Children, Vol. 9, Núm. 12

  6. Género y territorio en el círculo vicioso del fracaso escolar

    Revista de educación, Núm. 398, pp. 219-247

  7. Impact of Sport Education Model on Sports Lifestyle and Attitudes of Vocational Education Training Students

    Education Sciences, Vol. 12, Núm. 12