MARIA
VICENT JUAN
PROFESOR/A TITULAR UNIVERSIDAD
MARIA VICENT JUAN-rekin lankidetzan egindako argitalpenak (64)
2024
-
Adolescent school refusal and academic self-efficacy: A latent profile and regression analysis
Psychology in the Schools
-
Reliability, Factorial Invariance, Latent Mean Differences of the Goal Orientations in Exercise Scale (GOES) and the Relation of Ego-Task Profiles with Resilience and Life Satisfaction in Ecuadorian Sample
SAGE Open, Vol. 14, Núm. 2
2023
-
Emotional Profiles of Anxiety, Depression, and Stress: Differences in School Anxiety
Psychological Reports
-
Profiles of Perfectionistic Automatic Thoughts and Aggression
Psychological Reports, Vol. 126, Núm. 4, pp. 1871-1890
-
Typologies of Spanish Youth with School Refusal Behavior and Their Relationship with Aggression
Journal of Aggression, Maltreatment and Trauma, Vol. 32, Núm. 12, pp. 1779-1797
2022
-
School anxiety profiles in Spanish adolescents and their differences in psychopathological symptoms
PLoS ONE, Vol. 17, Núm. 1 January
-
The Spanish Version of the Perfectionistic Self-Presentation Scale-Junior Form: Psychometric Validation and Associations with School Refusal
Looking for a Perfect World: Empirical and Applied Lines (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 77-93
2021
-
Affective Profiles and Anxiety or Non-Anxiety-Related Reasons for School Refusal Behavior: Latent Profile Analysis in Spanish Adolescents
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
Análisis del perfil lingüístico y las motivaciones del alumnado de primero del grado en Ciencias de la Actividad Física y el Deporte para mejorar el proceso de captación del grupo de Alto Rendimiento Académico (ARA)
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2389-2396
-
Atribuciones causales en lenguaje como predictoras de respuestas de ansiedad
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 2, pp. 421-430
-
Beneficios y problemáticas del trabajo en equipo en entornos virtuales
Nuevos retos educativos en la enseñanza superior frente al desafío COVID-19 (Octaedro), pp. 143-154
-
Child Anxiety Profiles in Chilean Elementary School Students and Academic Self-Attributions in Mathematics
SAGE Open, Vol. 11, Núm. 4
-
Classifying Students With School Refusal Behavior and Their Relationship to Learning Strategies
Frontiers in Education, Vol. 6
-
Dificultades de aprendizaje y educación compensatoria: De la teoría al aula
Servicio de Publicaciones
-
Dispositional Empathy and Emotional Intelligence in terms of Perfectionistic Automatic Thoughts
The Spanish Journal of Psychology, Núm. 24
-
El trabajo en equipo en tiempos de covid-19. Percepciones del alumnado sobre la implementación del trabajo en equipo en entornos virtuales.
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1815-1822
-
Identifying profiles of anxiety in late childhood and exploring their relationship with school-based distress
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 3, pp. 1-15
-
Repercusión de las habilidades sociales en los equipos de trabajo en el contexto universitario de docencia dual
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 3045-3062
-
Rumias perfeccionistas en función de la viveza de imágenes mentales visuales
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 2, Núm. 2, pp. 267-280
-
Rumias perfeccionistas en función del uso espontáneo de imágenes visuales
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 2, Núm. 2, pp. 191-202