JOSE RAMON
BELDA MEDINA
PROFESOR/A TITULAR UNIVERSIDAD
Publicaciones (62) Publicaciones de JOSE RAMON BELDA MEDINA
2024
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AI-Driven Digital Storytelling: A Strategy for Creating English as a Foreign Language (EFL) Materials
International Journal of Linguistics Studies, Vol. 4, Núm. 1, pp. 40-49
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Assessing the effect of Augmented Reality on English language learning and student motivation in secondary education
Frontiers in Education, Vol. 9
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Inclusive Education through Digital Comic Creation in Higher Learning Environments
Social Sciences, Vol. 13, Núm. 5
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The Effect of Digital Storytelling on English Vocabulary Learning in Inclusive and Diverse Education
International Journal of English Language Studies, Vol. 6, Núm. 1, pp. 110-118
2023
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El uso de la tecnología de apoyo (T.A.) en la enseñanza del inglés al alumnado con necesidad específica de apoyo educativo (NEAE) en tiempos de Covid-19
Digital Education Review, Núm. 44, pp. 93-104
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Hacia una Interacción Efectiva: Modelo de Evaluación de Chatbots en el aprendizaje de Idiomas
Edunovatic2023. Conference Proceedings: 8th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT November 29 - 30, 2023
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Integrating chatbots in education: insights from the Chatbot‑Human Interaction Satisfaction Model (CHISM)
International Journal of Educational Technology in Higher Education, Núm. 20
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La integración de la Realidad Aumentada (RA) en el aula de inglés
Edunovatic2023. Conference Proceedings: 8th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT November 29 - 30, 2023
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The Impact of Augmented Reality (AR) on Vocabulary Acquisition and Student Motivation
Electronics (Switzerland), Vol. 12, Núm. 3
2022
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Integrating augmented reality in language learning: pre-service teachers’ digital competence and attitudes through the TPACK framework
Education and Information Technologies, Vol. 27, Núm. 9, pp. 12123-12146
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La integración de la Inteligencia Artificial (AI) mediante chatbots en el aprendizaje del inglés
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1873-1874
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La integración de la tecnología educativa y la gamificación para el aprendizaje del inglés en un programa universitario de mayores
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1881-1882
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Preservice Teachers’ Knowledge and Attitudes toward Digital-Game-Based Language Learning
Education Sciences, Vol. 12, Núm. 3
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Promoting inclusiveness, creativity and critical thinking through digital storytelling among EFL teacher candidates
International Journal of Inclusive Education, Vol. 26, Núm. 2, pp. 109-123
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The Application of Augmented Reality (AR) to Language Learning and its Impact on Student Motivation
International Journal of Linguistics Studies, Vol. 2, Núm. 2, pp. 07-14
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USING AUGMENTED REALITY (AR) AS AN AUTHORING TOOL IN EFL THROUGH MOBILE COMPUTER-SUPPORTED COLLABORATIVE LEARNING
Teaching English with Technology, Vol. 22, Núm. 2, pp. 115-135
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Using Chatbots as AI Conversational Partners in Language Learning
Applied Sciences (Switzerland), Vol. 12, Núm. 17
2021
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El videojuego subtitle legends para la enseñanza de lengua inglesa en el ámbito de la traducción y la interpretación: planificación docente y percepción del alumnado
Lenguas modernas, Núm. 58, pp. 71-86
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Enhancing multimodal interaction and communicative competence through task-based language teaching (Tblt) in synchronous computer-mediated communication (scmc)
Education Sciences, Vol. 11, Núm. 11
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The effect of multiplayer video games on incidental and intentional l2 vocabulary learning: The case of among us
Multimodal Technologies and Interaction, Vol. 5, Núm. 12