Publications (69) JOSE RAMON BELDA MEDINA publications

filter_list

2025

  1. Augmented reality in CLIL settings: Enhancing language and content integration

    Contemporary Educational Technology, Vol. 17, Núm. 2

  2. Exploring image–text combinations in visual humour through large language models (LLMs)

    Digital Scholarship in the Humanities, Vol. 40, Núm. 1, pp. 280-294

2023

  1. Armamento medieval inglés (1100-1500): estudio lingüístico-histórico

    Editorial Comares

  2. El uso de la tecnología de apoyo (T.A.) en la enseñanza del inglés al alumnado con necesidad específica de apoyo educativo (NEAE) en tiempos de Covid-19

    Digital Education Review, Núm. 44, pp. 93-104

  3. Hacia una Interacción Efectiva: Modelo de Evaluación de Chatbots en el aprendizaje de Idiomas

    Edunovatic2023. Conference Proceedings: 8th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT November 29 - 30, 2023

  4. Integrating chatbots in education: insights from the Chatbot‑Human Interaction Satisfaction Model (CHISM)

    International Journal of Educational Technology in Higher Education, Núm. 20

  5. La integración de la Realidad Aumentada (RA) en el aula de inglés

    Edunovatic2023. Conference Proceedings: 8th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT November 29 - 30, 2023

  6. The Impact of Augmented Reality (AR) on Vocabulary Acquisition and Student Motivation

    Electronics (Switzerland), Vol. 12, Núm. 3

2022

  1. Integrating augmented reality in language learning: pre-service teachers’ digital competence and attitudes through the TPACK framework

    Education and Information Technologies, Vol. 27, Núm. 9, pp. 12123-12146

  2. La integración de la Inteligencia Artificial (AI) mediante chatbots en el aprendizaje del inglés

    Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1873-1874

  3. La integración de la tecnología educativa y la gamificación para el aprendizaje del inglés en un programa universitario de mayores

    Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1881-1882

  4. Preservice Teachers’ Knowledge and Attitudes toward Digital-Game-Based Language Learning

    Education Sciences, Vol. 12, Núm. 3

  5. Promoting inclusiveness, creativity and critical thinking through digital storytelling among EFL teacher candidates

    International Journal of Inclusive Education, Vol. 26, Núm. 2, pp. 109-123