Publications (67) JOSEP MARIA BALDAQUI ESCANDELL publications

2024

  1. Influència de l’alfabetització familiar i escolar en l’ús i la competència en la llengua minoritzada a la comarca del Baix Cinca

    Caplletra: revista internacional de filología, Núm. 76, pp. 119-144

  2. Public Libraries as Shapers of a Youth Canon

    BiD: Textos universitaris de biblioteconomia i documentació, Núm. 52

  3. Reflexions sobre les relacions entre el model de llengua, la inseguretat lingüística i l'ús del valencià

    Des de l'orellada de la mar de Santa Pola: Estudis dedicats al professor Antoni Mas i Miralles (Departament de Filologia Catalana), pp. 27-37

2022

  1. Diversificació de llenguatges i flexibilitat en latransmissió de coneixement id’informació amb la introduccióde recursos TIC i TAC en (17524) Didàctica de la Llengua Catalana per a l’Educació Primària (codi 5566)

    Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 951-969

2021

  1. Aprendizajes plurilingües e innovación tecnológica en Educación Primaria

    Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1901-1909

  2. De la docència presencial a la docència en línia: disseny i implementació de practiques relacionades amb les tac en l’àmbit de les habilitats comunicatives

    Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2735-2744

  3. Gestió de les llengües en entorns educatius multilingües: una perspectiva valenciana

    Revista de llengua i dret, Núm. 75, pp. 64-84

2020

  1. La «Llei d’ús i ensenyament del valencià» i la configuració del sistema educatiu plurilingüe valencià

    Caplletra: revista internacional de filología, Núm. 68, pp. 149-176

  2. Revisión de la práctica sobre la unidad didáctica en las asignaturas de Didáctica de Lengua y Literatura en el Grado en Maestro de Educación Primaria

    Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 419-424

2018

  1. El concepte d'inseguretat lingüística i la seva utilitat per als processos de planificació lingüística

    Comunitat lingüística i norma: actes del IV Col·loqui Internacional "La lingüística de Pompeu Fabra" (Tarragona, 18, 19 i 20 de novembre de 2013)

  2. Los clubs de lectura : entre la presencia y el mundo virtual

    Claves para promocionar la lectura en la red (Síntesis), pp. 130-142

2017

  1. Políticas públicas de lectura e investigación

    Ocnos: revista de estudios sobre lectura, Vol. 16, Núm. 1, pp. 121-133

2016

  1. La quantitat i la intensitat com a variables en la transformació d´un programa educatiu monolingüe en un de plurilingüe

    Aprendizajes plurilingües y literarios: Nuevos enfoques didácticos

  2. Literatura catalana infantil: continguts, metodologia i avaluació

    Innovaciones metodológicas en docencia universitaria: resultados de investigación (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1485-1499

  3. Plan Valenciano de Fomento del Libro y la Lectura.

    CLIJ: Cuadernos de literatura infantil y juvenil, Año 29, Núm. 273, pp. 56-61

2015

  1. Docència per a l'obtenció del certificat de Capacitació en valencià a través dels estudis de Grau de Mestre: assignatures de competència professional

    Investigación y Propuestas Innovadoras de Redes UA para la Mejora Docente (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1278-1300

  2. Els joves valencians i el model normatiu: valoració de les varietats formals de referència de la llengua catalana

    Norma, ús i actituds lingüístiques: el paper del català en la vida quotidiana (Leipziger Universität), pp. 127-150

2014

  1. Arreplega de talassònims dels pescadors del Campello

    Estudis filològics en homenatge a la professora Maria Antònia Cano (Departament de Filologia Catalana), pp. 53-61

  2. Avaluació sociolingüística dels programes valencians d'ensenyament bilingüe

    Estudis filològics en homenatge al professor Joan J. Ponsoda (Departament de Filologia Catalana), pp. 31-54