De la docència presencial a la docència en líniadisseny i implementació de practiques relacionades amb les tac en l’àmbit de les habilitats comunicatives

  1. Marcillas Piquer, Isabel
  2. Baldaquí-Escandell, Josep-Maria
  3. Brotons Rico, Vicent
  4. Herrero-Herrero, María-Ángeles
  5. Miralles Martínez, Francesc Xavier
  6. Ramos Marcillas, Laura
Libro:
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21
  1. Satorre Cuerda, Rosana (dir.)
  2. Asunción Menargues Marcilla (coord.)
  3. Rocío Díez Ros (coord.)
  4. Neus Pellin Buades (coord.)

Editorial: Instituto de Ciencias de la Educación ; Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant

ISBN: 978-84-09-34941-8

Año de publicación: 2021

Páginas: 2735-2744

Tipo: Capítulo de Libro

Resumen

L’assignatura Habilitats Comunicatives i Lectoescriptura en Català pretén desenvolupar en l’alumnat els coneixements i les habilitats per a saber ensenyar i fer aprendre tant la parla com l’escriptura i la resta d’elements que s’hi interrelacionen com ara el llenguatge no verbal, la literatura de tradició oral i els recursos d’animació lectora durant l’etapa de l’Educació Infantil, en contextos d’educació plurilingüe, amb particular incidència en l’ensenyament/aprenentatge del valencià com a L2. El nou context sociosanitari a què ens hem vist abocats a causa de la pandèmia ha fet que bona part del professorat es replantege els sistemes tradicionals d’ensenyament. És en aquest sentit que la xarxa que proposem ha investigat al voltant de la implementació de noves pràctiques educatives que incideixen en les Tecnologies de l’Aprenentatge i del Coneixement com a eines que, mitjançant un entorn virtual, permeten desenvolupar les competències que corresponen a l’assignatura Habilitats Comunicatives i Lectoescriptura en Català, del segon curs del Grau de Mestre per a l’Educació Infantil de la Universitat d’Alacant.