Diversificació de llenguatges i flexibilitat en latransmissió de coneixement id’informació amb la introduccióde recursos TIC i TAC en (17524) Didàctica de la Llengua Catalana per a l’Educació Primària (codi 5566)

  1. María Ángeles Herrero Herrero
  2. Josep Maria Baldaquí Escandell
  3. Francesc X. Llorca Ibi
  4. Vicent Brotons Rico
  5. Concepción Alcaraz Ruiz
Libro:
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22
  1. Satorre Cuerda, Rosana (coord.)
  2. Menargues Marcilla, María Asunción (coord.)
  3. Diez Ros, Rocío (coord.)
  4. Pellín Buades, Neus (coord.)

Editorial: Instituto de Ciencias de la Educación ; Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant

ISBN: 978-84-09-45382-5

Año de publicación: 2022

Páginas: 951-969

Tipo: Capítulo de Libro

Resumen

El projecte d’innovació educativa proposat s’ha desenvolupat en el si de (17524) Didàctica de la Llengua Catalana per a l’Educació Primària, una assignatura del segon curs per a la formació de futures i futurs mestres del Grau de Primària. Aquesta proveeix les competències professionals necessàries per a la formació en didàctica de la llengua i de la literatura catalanes (com a L1 o com a L2), tot emfatitzant que l’ensenyamentaprenentatge es produeix en el marc de programes educatius plurilingües. El nostre objectiu ha estat la millora en l’activitat docent respecte a la diversificació de llenguatges i la flexibilitat en la transferència de coneixement mitjançantla introducció de recursos TIC i TAC per a la realització de les pràctiques de l’avaluació formativa. L’actuació docent s’ha adherit a les Pautes sobre el Disseny Universal per l’Aprenentatge (DUA) (Versió 2.0, Traducció al català, Novembre 2015). L’ús de les noves tecnologies ha esdevingut substancial per dotar d’una gamma àmplia de possibilitats en l’oferiment de la informació i del lliurament del resultat dels treballs pràctics. Alhora, ens ha permés crearentorns virtuals d’aprenentatge flexibles, fomentar l’aprenentatge significatiu, reflexiu i cooperatiu, i ha afavorit el desenvolupament de la consciència metalingüística i l’esperit crític de l’alumnat.