Docència per a l'obtenció del certificat de Capacitació en valencià a través dels estudis de Grau de Mestreassignatures de competència professional

  1. Escandell Maestre, Dari
  2. Arronis Llopis, Carme
  3. Baldaquí Escandell, Josep M.
  4. Borja Sanz, Joan
  5. Brotons Rico, Vicent
  6. Esteve Guillén, Anna
  7. Francés Díez, Maria Àngels
  8. Francés Mira, Mª Jesús
  9. Marcillas Piquer, Isabel
  10. Segura Llopes, Carles
  11. Vidal Lloret, Vicent
Libro:
Investigación y Propuestas Innovadoras de Redes UA para la Mejora Docente
  1. Álvarez Teruel, José Daniel (coord.)
  2. Tortosa Ybáñez, María Teresa (coord.)
  3. Pellín Buades, Neus (coord.)

Editorial: Instituto de Ciencias de la Educación ; Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant

ISBN: 978-84-617-3914-1

Año de publicación: 2015

Páginas: 1278-1300

Tipo: Capítulo de Libro

Resumen

El present article resumeix a grans trets les tasques dutes a terme des de la Xarxa «Docència per a la capacitació en valencià: assignatures de competència professional» (3003), motivades en essència per una sèrie de canvis en la legislació educativa que han obligat a reformular algunes de les assignatures dels itineraris de Capacitació que s’ofereixen dins els plans d’estudis de Mestre de la Facultat d’Educació. En aquestes línies es detalla allò més ressenyable quant al disseny i procés de confecció de les guies docents de dues noves assignatures transversals d’impartició imminent (curs acadèmic 2014-2015) que substituiran el gruix de l’optativitat en valencià impartida pel Departament de Filologia Catalana dins les titulacions de Grau d’Educació Infantil i Grau d’Educació Primària de la Universitat d’Alacant. També s’hi descriu la reorientació d’una altra assignatura ―en aquest cas, de formació bàsica i exclusiva de l’àmbit de l’educació infantil―, arran també dels canvis en l’optativitat adés advertits. En suma: s’hi detalla el seguiment reglat i continuat d’aquests processos per tal de garantir la correcta reestructuració dels continguts i la resta d’elements (requisits lingüístics, pràctiques sense encavallaments, processos de seguiment, criteris d’avaluació, etc.) que integren cada guia docent.