PSICOLOGIA EVOLUTIVA Y DIDACTICA
Department
ALEJANDRO
VEAS INIESTA
Researcher in the period 2014-2022
Publications by the researcher in collaboration with ALEJANDRO VEAS INIESTA (46)
2024
-
El autoconcepto físico de los estudiantes universitarios en el Ecuador
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 51, pp. 566-577
2023
-
Development and psychometric properties of the Student Evaluation of Dissertation Tutoring Scale (SEIDTUS) in Higher Education
Anuario de psicología, Vol. 53, Núm. 2, pp. 23-32
2022
-
30-item version of the revised child anxiety and depression scale in Chilean adolescents: psychometric properties
Current Psychology, Vol. 41, Núm. 7, pp. 4231-4241
-
A Meta-analysis of Gut Microbiota in Children with Autism
Journal of Autism and Developmental Disorders, Vol. 52, Núm. 3, pp. 1374-1387
-
A multi-group confirmatory factor analysis of the revised children's anxiety and depression scale (RCADS) in Spain, Chile and Sweden
Journal of Affective Disorders, Vol. 310, pp. 228-234
2021
-
Identification of emotions and physiological response in individuals with moderate intellectual disability
International Journal of Developmental Disabilities, Vol. 67, Núm. 6, pp. 397-402
2020
-
Análisis comparativo de las Pruebas de Acceso a la Universidad bajo el enfoque de comparabilidad de constructo
Revista de educación, Núm. 388, pp. 65-84
-
Desarrollo y análisis psicométrico preliminar de una escala de evaluación docente en el Trabajo Fin de Grado y Trabajo Fin de Máster
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 755-761
-
Psychometric Properties of the Spanish Version of the Goal Orientation Scales in Ecuadorian Undergraduate Students
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
University Entrance Examinations in Spain: Using the Construct Comparability Approach to Analyze Standards Quality
Frontiers in Psychology, Vol. 11
2019
-
Differences in personal, familial, social, and school factors between underachieving and non-underachieving gifted secondary students
Frontiers in Psychology, Vol. 10, Núm. OCT
-
Early Adolescents’ Attitudes and Academic Achievement: the Mediating Role of Academic Self-Concept.
Revista de psicodidáctica, Vol. 24, Núm. 1
-
Estudiantes con rendimiento menor al esperado: identificación y características diferenciales
Éxito educativo: claves de construcción y desarrollo (Tirant lo Blanch), pp. 65-84
-
La evaluación del docente y auto-evaluación del alumnado: Análisis de herramientas clave para la mejora del proceso de enseñanza-aprendizaje en el Trabajo Fin de Máster
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: convocatòria 2018-19 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 949
-
La mejora de la autorregulación de los procesos cognitivos: la atención ejecutiva como estrategia metodológica que optimiza el rendimiento en los diferentes aprendizajes en el ámbito universitario
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: convocatòria 2018-19 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 577
-
Promoción del aprendizaje en inteligencia emocional como competencia transversal en estudiantes de magisterio a través de un contexto elearning enriquecido
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: convocatòria 2018-19 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1770
-
Relationship between parent involvement and academic achievement through metacognitive strategies: A multiple multilevel mediation analysis
British Journal of Educational Psychology, Vol. 89, Núm. 2, pp. 393-411
-
Testing for invariance in a structural model of academic achievement across underachieving and non-underachieving students
Contemporary Educational Psychology, Vol. 59
2018
-
Los procesos cognitivos de autorregulación clave para la mejora de la calidad en los diferentes aprendizajes en el ámbito universitario: La atención ejecutiva. Una experiencia en el aula
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2017-18 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 847-864
-
Mediation Analysis of the Relationship Between Educational Capital, Learning Capital, and Underachievement Among Gifted Secondary School Students
Journal for the Education of the Gifted, Vol. 41, Núm. 4, pp. 369-385