INNOVACION Y FORMACION DIDACTICA
Departamento
Universidad de Sevilla
Sevilla, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Sevilla (34)
2024
-
Prospective secondary teachers’ noticing of students’ thinking about the limit concept: pathways of development
ZDM - Mathematics Education, Vol. 56, Núm. 6, pp. 1137-1151
2022
-
The Use of a Length and Measurement HLT by Pre-Service Kindergarten Teachers’ to Notice Children’s Mathematical Thinking
International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 20, Núm. 3, pp. 597-617
2021
-
Anticipación de una gestión de aula basada en el enfoque exploratorio de futuros y futuras docentes de matemáticas de educación secundaria
Nuevos retos educativos en la enseñanza superior frente al desafío COVID-19 (Octaedro), pp. 381-390
-
How prospective kindergarten teachers develop their noticing skills: the instrumentation of a learning trajectory
ZDM - Mathematics Education, Vol. 53, Núm. 1, pp. 57-72
2019
-
La mirada profesional de los estudiantes para maestro de infantil en situaciones de aula y planificación de tareas de aprendizaje
Investigación sobre el profesor de matemáticas: Práctica de aula, conocimiento, competencia y desarrollo profesional (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 219-239
-
Relationships among prospective secondary mathematics teachers’ skills of attending, interpreting and responding to students’ understanding
Educational Studies in Mathematics, Vol. 100, Núm. 1, pp. 83-99
2018
-
La coordinación de las aproximaciones en la comprensión del concepto de límite cuando los estudiantes para profesor anticipan respuestas de estudiantes
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 36, Núm. 1, pp. 143-162
-
La mirada profesional de estudiantes para maestro de educación infantil en la selección de tareas de la magnitud longitud y su medida
Investigación en Educación Matemática XXII
-
Noticing students’ mathematical thinking: characterization, development and contexts
Avances de investigación en educación matemática: AIEM, Núm. 13, pp. 39-61
-
Professional noticing of pre-services kindergarten teachers in the selecting tasks of length magnitude and its measurement
INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XXII
-
Trayectoria de aprendizaje de la longitud y su medida como instrumento conceptual usado por futuros maestros de educación infantil
RELIME. Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa, Vol. 21, Núm. 2, pp. 203-228
2017
-
Characteristics of a learning environment to support prospective secondary mathematics teachers' noticing of students' thinking related to the limit concept
PROCEEDINGS OF THE TENTH CONGRESS OF THE EUROPEAN SOCIETY FOR RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION (CERME10)
-
Characteristics of pre-service primary teachers' noticing of students' thinking related to fraction concept sub-constructs
PROCEEDINGS OF THE TENTH CONGRESS OF THE EUROPEAN SOCIETY FOR RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION (CERME10)
-
Diseño de módulos de enseñanza para el desarrollo de la competencia docente “mirar profesionalmente” el pensamiento matemático de niños de educación infantil
XV Jornades de Xarxes d’Investigació en Docència Universitària-XARXES 2017: Llibre d'actes
2016
-
Aprender a observar el pensamiento matemático de los estudiantes de infantil en relación a la magnitud longitud
Investigación en Educación Matemática XX
-
Aprendizaje de estudiantes para profesor sobre la comprensión del límite de una función en estudiantes de bachillerato
Investigación en Educación Matemática XX
-
Changes in how prospective teachers anticipate secondary students’ answers
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 12, Núm. 8, pp. 2155-2170
-
Learning to notice childhood students' mathematical thinking in relation to the length magnitude le in English
INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XX
-
Prospective mathematics teachers' learning about high school students' understanding of limit concept
INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XX
2015
-
DEVELOPING PRE-SERVICE TEACHERS’ NOTICING OF STUDENTS’ UNDERSTANDING OF THE DERIVATIVE CONCEPT
International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 13, Núm. 6, pp. 1305-1329