ISABEL
ESPINOSA ZARAGOZA
PROFESOR/A ASOCIADO/A
Argitalpenak (15) ISABEL ESPINOSA ZARAGOZA argitalpenak
2024
-
Enhancing Clarity: An Evaluation of the Simple.Text Tool for Numerical Expression Simplification
Procesamiento del lenguaje natural, Núm. 72, pp. 99-108
2023
-
A Review of Research-based Automatic Text Simplification Tools
International Conference Recent Advances in Natural Language Processing, RANLP
-
Automatic Text Simplification for People with Cognitive Disabilities: Resource Creation within the ClearText Project
TSAR 2023 - 2nd Workshop on Text Simplification, Accessibility and Readability, associated with the 14th International Conference on Recent Advances in Natural Language Processing 2023, RANLP 2023 - Proceedings of the Workshop
-
CLEAR.TEXT Enhancing the Modernization Public Sector Organizations by Deploying Natural Language Processing to Make Their Digital Content CLEARER to Those with Cognitive Disabilities
CEUR Workshop Proceedings
-
“Green Come True”: Paronymic Colour Name Games in Marketing Nail Varnish
English for specific purposes and humour (Cambridge Scholars Publishing), pp. 275-304
-
“Perpetual plum”: Colour naming strategies in Maybelline’s lip products
Cultura e Scienza del Colore, Vol. 15, Núm. 1, pp. 69-75
2022
-
Evaluación formativa y estrategias de enseñanza en las asignaturas de ‘Ingles para las Relaciones Internacionales (I y II)’
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 639-653
-
Nearpod as a tool in the implementation of the formative assessment in “English for International Relations I and II”
Redes de Investigación e Innovación en Docencia Universitaria: Volumen 2022 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 213-223
-
Quizlet como recurso interactivo en la enseñanza-aprendizaje de idiomas
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1317-1333
-
‘Provocalips’: linguistic blends in product names within the beauty industry
45th AEDEAN Conference: Facultad de Filosofía y Letras Universidad de Extremadura, november 16,18 2022 Cáceres
2021
-
Colour and gender: language nuances
Feminismo/s, Núm. 38, pp. 115-147
-
Game on! Gamification by means of WebQuest and TikTok in higher education
Nuevos retos educativos en la enseñanza superior frente al desafío COVID-19 (Octaedro), pp. 683-694
-
WebQuest como herramienta para el fomento de metodologías activas en la asignatura de Lexicología Inglesa
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2745-2752
2020
-
El reflejo de los estereotipos de género en la publicidad de productos cosméticos
Las mujeres visibles: Letras y humanidades (Servicio de Publicaciones), pp. 27-47
2019
-
Instagram como nuevo escenario de aprendizaje del léxico no estándar del inglés
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: convocatòria 2018-19 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 483