Publications (15) ISABEL ESPINOSA ZARAGOZA publications

2023

  1. A Review of Research-based Automatic Text Simplification Tools

    International Conference Recent Advances in Natural Language Processing, RANLP

  2. Automatic Text Simplification for People with Cognitive Disabilities: Resource Creation within the ClearText Project

    TSAR 2023 - 2nd Workshop on Text Simplification, Accessibility and Readability, associated with the 14th International Conference on Recent Advances in Natural Language Processing 2023, RANLP 2023 - Proceedings of the Workshop

  3. CLEAR.TEXT Enhancing the Modernization Public Sector Organizations by Deploying Natural Language Processing to Make Their Digital Content CLEARER to Those with Cognitive Disabilities

    CEUR Workshop Proceedings

  4. “Green Come True”: Paronymic Colour Name Games in Marketing Nail Varnish

    English for specific purposes and humour (Cambridge Scholars Publishing), pp. 275-304

  5. “Perpetual plum”: Colour naming strategies in Maybelline’s lip products

    Cultura e Scienza del Colore, Vol. 15, Núm. 1, pp. 69-75

2022

  1. Evaluación formativa y estrategias de enseñanza en las asignaturas de ‘Ingles para las Relaciones Internacionales (I y II)’

    Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 639-653

  2. Nearpod as a tool in the implementation of the formative assessment in “English for International Relations I and II”

    Redes de Investigación e Innovación en Docencia Universitaria: Volumen 2022 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 213-223

  3. Quizlet como recurso interactivo en la enseñanza-aprendizaje de idiomas

    Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1317-1333

  4. ‘Provocalips’: linguistic blends in product names within the beauty industry

    45th AEDEAN Conference: Facultad de Filosofía y Letras Universidad de Extremadura, november 16,18 2022 Cáceres

2021

  1. Colour and gender: language nuances

    Feminismo/s, Núm. 38, pp. 115-147

  2. Game on! Gamification by means of WebQuest and TikTok in higher education

    Nuevos retos educativos en la enseñanza superior frente al desafío COVID-19 (Octaedro), pp. 683-694

  3. WebQuest como herramienta para el fomento de metodologías activas en la asignatura de Lexicología Inglesa

    Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2745-2752

2020

  1. El reflejo de los estereotipos de género en la publicidad de productos cosméticos

    Las mujeres visibles: Letras y humanidades (Servicio de Publicaciones), pp. 27-47

2019

  1. Instagram como nuevo escenario de aprendizaje del léxico no estándar del inglés

    Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: convocatòria 2018-19 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 483