SALVADOR
LLINARES CISCAR
CATEDRATICO/A DE UNIVERSIDAD
Publicaciones (280) Publicaciones de SALVADOR LLINARES CISCAR
2024
-
A survey of Spanish research in mathematics education
ZDM - Mathematics Education
-
Competencia docente del profesorado de educación primaria en el área de medidas en un contexto de reforma curricular
Uniciencia, Vol. 38, Núm. 1
-
Connecting operation-choice problems by the variation principle: Sixth graders’ operational or deeper relational pathways
Journal of Mathematical Behavior, Vol. 73
-
Polygon Class Learning Opportunities: Interplay Between Teacher’s Moves, Children’s Geometrical Thinking, and Geometrical Task
International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 22, Núm. 6, pp. 1381-1403
2023
-
Características de mirar profesionalmente el pensamiento matemático de los estudiantes en el dominio del razonamiento proporcional
Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 227-234
-
Comprensión de la gráfica de la función derivada: de proceso a objeto
Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 323-330
-
El desarrollo de la competencia mirar profesionalmente el pensamiento matemático de los estudiantes durante los períodos de práctica
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 37, Núm. 98, pp. 127-146
-
Multidimensionality as a feature of the research in mathematics teacher education: different targets to be noticed and different lenses to describe and explain
Journal of Mathematics Teacher Education
-
Sixth graders’ learning of multiplicative structure problems through the variation principle
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
2022
-
Aprendiendo a mirar profesionalmente las situaciones de enseñanza de las matemáticas
Revista Venezolana de Investigación en Educación Matemática: (REVIEM), Vol. 2, Núm. 2
-
CARTOONS IN MATHEMATICS EDUCATION RESEARCH, TEACHER PROFESSIONAL DEVELOPMENT, AND IN THE MATHEMATICS CLASSROOM
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Cambios en la comprensión de las relaciones entre polígonos en estudiantes de 8-9 años
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 40, Núm. 2, pp. 49-70
-
Cartoons in mathematics education research, teacher professional development, and in the mathematics classroom
Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Servicio de Publicaciones), pp. 219-220
-
FACTORS IN GEOMETRICAL TEACHING THAT SUPPORT CHILDREN’S UNDERSTANDING OF POLYGONS
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Formación y desarrollo profesional del profesorado de matemáticas
coord.
Aportaciones al desarrollo del currículo desde la investigación en educación matemática (Editorial Universidad de Granada), pp. 481-530
-
Interacción entre la maestra y los estudiantes en la enseñanza aprendizaje de clases de polígonos
Investigación en Educación Matemática XXV
-
LEARNING TO ANALYSE STUDENTS’ PROBLEM-SOLVING STRATEGIES WITH CARTOON VIGNETTES
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
MTSK y comunidad de práctica. Rasgos de la trayectoria académica de Pepe Carrillo
Investigación sobre conocimiento especializado del profesor de matemáticas (MTSK): 10 años de camino (Dykinson), pp. 21-24
-
PREFACE
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Pre-service teachers’ knowledge of the unitizing process in recognizing students’ reasoning to propose teaching decisions
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, Vol. 53, Núm. 2, pp. 425-443