Publicaciones (277) Publicaciones de SALVADOR LLINARES CISCAR

2023

  1. Características de mirar profesionalmente el pensamiento matemático de los estudiantes en el dominio del razonamiento proporcional

    Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 227-234

  2. Comprensión de la gráfica de la función derivada: de proceso a objeto

    Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 323-330

  3. El desarrollo de la competencia mirar profesionalmente el pensamiento matemático de los estudiantes durante los períodos de práctica

    RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 37, Núm. 98, pp. 127-146

  4. Multidimensionality as a feature of the research in mathematics teacher education: different targets to be noticed and different lenses to describe and explain

    Journal of Mathematics Teacher Education

  5. Sixth graders’ learning of multiplicative structure problems through the variation principle

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

2022

  1. CARTOONS IN MATHEMATICS EDUCATION RESEARCH, TEACHER PROFESSIONAL DEVELOPMENT, AND IN THE MATHEMATICS CLASSROOM

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  2. Cambios en la comprensión de las relaciones entre polígonos en estudiantes de 8-9 años

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 40, Núm. 2, pp. 49-70

  3. Cartoons in mathematics education research, teacher professional development, and in the mathematics classroom

    Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Servicio de Publicaciones), pp. 219-220

  4. FACTORS IN GEOMETRICAL TEACHING THAT SUPPORT CHILDREN’S UNDERSTANDING OF POLYGONS

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  5. Formación y desarrollo profesional del profesorado de matemáticas coord.

    Aportaciones al desarrollo del currículo desde la investigación en educación matemática (Editorial Universidad de Granada), pp. 481-530

  6. Interacción entre la maestra y los estudiantes en la enseñanza aprendizaje de clases de polígonos

    Investigación en Educación Matemática XXV

  7. LEARNING TO ANALYSE STUDENTS’ PROBLEM-SOLVING STRATEGIES WITH CARTOON VIGNETTES

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  8. MTSK y comunidad de práctica. Rasgos de la trayectoria académica de Pepe Carrillo

    Investigación sobre conocimiento especializado del profesor de matemáticas (MTSK): 10 años de camino (Dykinson), pp. 21-24

  9. PREFACE

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  10. Pre-service teachers’ knowledge of the unitizing process in recognizing students’ reasoning to propose teaching decisions

    International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, Vol. 53, Núm. 2, pp. 425-443

  11. Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education coord.

    Servicio de Publicaciones

  12. Uso de representaciones de la práctica (viñetas) en la formación de maestros de Educación Primaria

    Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 743-760

  13. “HELPING LEARNERS” – PRE-SERVICE MATHEMATICS TEACHERS’ CONCEPTIONS OF LEARNING SUPPORT THROUGH THE LENS OF THEIR SITUATED NOTICING – A VIGNETTE-BASED STUDY

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education