PEDRO JOSE
IVARS SANTACREU
PROFESOR/A PERMANENTE LABORAL
Publications (70) PEDRO JOSE IVARS SANTACREU publications
2024
-
Desde estrategias aditivas hasta estrategias proporcionales: Características identificadas con estudiantes de Educación Básica Media y Superior de Ecuador
Educación matemática, Vol. 36, Núm. 2, pp. 68-91
-
PRE-SERVICE TEACHERS’ CURRICULAR NOTICING: ATTENDING TO FRACTION ACTIVITIES’ FEATURES
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
2023
-
Cambios en los procedimientos de los estudiantes de sexto curso en problemas de estructura multiplicativa
Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 547-554
-
El desarrollo de la competencia mirar profesionalmente el pensamiento matemático de los estudiantes durante los períodos de práctica
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 37, Núm. 98, pp. 127-146
-
Estrategias para resolver problemas de estructura multiplicativa con naturales y fracciones
REDIE: Revista Electrónica de Investigación Educativa, Núm. 25
-
Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023
lit. ed.
Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM
-
SPANISH AND GERMAN PRE-SERVICE TEACHER’S ANALYSES OF A TEACHING-LEARNING SITUATION ON FRACTION OPERATIONS
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Snapshots of curricular noticing: Planning a subtraction algorithm lesson in primary education
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
2022
-
AWARENESS OF BUILDING UP NEGATIVE KNOWLEDGE – A VIGNETTE-BASED STUDY ON PRE-SERVICE TEACHERS’ REACTIONS TO MISTAKES
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
CARTOONS IN MATHEMATICS EDUCATION RESEARCH, TEACHER PROFESSIONAL DEVELOPMENT, AND IN THE MATHEMATICS CLASSROOM
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Cartoons in mathematics education research, teacher professional development, and in the mathematics classroom
Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Servicio de Publicaciones), pp. 219-220
-
ELICITING MATHEMATICAL KNOWLEDGE IN PRE-SERVICE PRIMARY SCHOOL TEACHERS: A CONCEPT CARTOON ON DIVISIBILITY
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
HOW PRIMARY SCHOOL STUDENTS PERFORM MULTIPLICATIVE STRUCTURE PROBLEMS WITH NATURAL AND RATIONAL NUMBERS
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
How primary school students perform multiplicative structure problems with natural and rational numbers
Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Servicio de Publicaciones), pp. 155-162
-
LEARNING TO ANALYSE STUDENTS’ PROBLEM-SOLVING STRATEGIES WITH CARTOON VIGNETTES
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
La competencia mirar profesionalmente de futuros profesores de matemáticas: uso de representaciones de la práctica
Revista Venezolana de Investigación en Educación Matemática: (REVIEM), Vol. 2, Núm. 3
-
PRE-SERVICE TEACHERS’ PLANNING OF CLASSROOM ACTIVITIES BASED ON THEIR REFLECTION ON STUDENTS’ LEARNING NEEDS – A VIGNETTE-BASED STUDY
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Representaciones usadas por estudiantes de 6º de educación primaria cuando resuelven problemas de estructura multiplicativa
Investigación en Educación Matemática XXV
-
Uso de representaciones de la práctica (viñetas) en la formación de maestros de Educación Primaria
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 743-760
-
“HELPING LEARNERS” – PRE-SERVICE MATHEMATICS TEACHERS’ CONCEPTIONS OF LEARNING SUPPORT THROUGH THE LENS OF THEIR SITUATED NOTICING – A VIGNETTE-BASED STUDY
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education