Publications (70) PEDRO JOSE IVARS SANTACREU publications

2023

  1. Cambios en los procedimientos de los estudiantes de sexto curso en problemas de estructura multiplicativa

    Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 547-554

  2. El desarrollo de la competencia mirar profesionalmente el pensamiento matemático de los estudiantes durante los períodos de práctica

    RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 37, Núm. 98, pp. 127-146

  3. Estrategias para resolver problemas de estructura multiplicativa con naturales y fracciones

    REDIE: Revista Electrónica de Investigación Educativa, Núm. 25

  4. Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 lit. ed.

    Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM

  5. SPANISH AND GERMAN PRE-SERVICE TEACHER’S ANALYSES OF A TEACHING-LEARNING SITUATION ON FRACTION OPERATIONS

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  6. Snapshots of curricular noticing: Planning a subtraction algorithm lesson in primary education

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

2022

  1. AWARENESS OF BUILDING UP NEGATIVE KNOWLEDGE – A VIGNETTE-BASED STUDY ON PRE-SERVICE TEACHERS’ REACTIONS TO MISTAKES

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  2. CARTOONS IN MATHEMATICS EDUCATION RESEARCH, TEACHER PROFESSIONAL DEVELOPMENT, AND IN THE MATHEMATICS CLASSROOM

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  3. Cartoons in mathematics education research, teacher professional development, and in the mathematics classroom

    Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Servicio de Publicaciones), pp. 219-220

  4. ELICITING MATHEMATICAL KNOWLEDGE IN PRE-SERVICE PRIMARY SCHOOL TEACHERS: A CONCEPT CARTOON ON DIVISIBILITY

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  5. HOW PRIMARY SCHOOL STUDENTS PERFORM MULTIPLICATIVE STRUCTURE PROBLEMS WITH NATURAL AND RATIONAL NUMBERS

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  6. How primary school students perform multiplicative structure problems with natural and rational numbers

    Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Servicio de Publicaciones), pp. 155-162

  7. LEARNING TO ANALYSE STUDENTS’ PROBLEM-SOLVING STRATEGIES WITH CARTOON VIGNETTES

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  8. La competencia mirar profesionalmente de futuros profesores de matemáticas: uso de representaciones de la práctica

    Revista Venezolana de Investigación en Educación Matemática: (REVIEM), Vol. 2, Núm. 3

  9. PRE-SERVICE TEACHERS’ PLANNING OF CLASSROOM ACTIVITIES BASED ON THEIR REFLECTION ON STUDENTS’ LEARNING NEEDS – A VIGNETTE-BASED STUDY

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  10. Representaciones usadas por estudiantes de 6º de educación primaria cuando resuelven problemas de estructura multiplicativa

    Investigación en Educación Matemática XXV

  11. Uso de representaciones de la práctica (viñetas) en la formación de maestros de Educación Primaria

    Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 743-760

  12. “HELPING LEARNERS” – PRE-SERVICE MATHEMATICS TEACHERS’ CONCEPTIONS OF LEARNING SUPPORT THROUGH THE LENS OF THEIR SITUATED NOTICING – A VIGNETTE-BASED STUDY

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education