CENEIDA
FERNANDEZ VERDU
CATEDRATICO/A DE UNIVERSIDAD
Publications (172) CENEIDA FERNANDEZ VERDU publications
2024
-
Competencia docente del profesorado de educación primaria en el área de medidas en un contexto de reforma curricular
Uniciencia, Vol. 38, Núm. 1
-
Connecting operation-choice problems by the variation principle: Sixth graders’ operational or deeper relational pathways
Journal of Mathematical Behavior, Vol. 73
-
Desde estrategias aditivas hasta estrategias proporcionales: Características identificadas con estudiantes de Educación Básica Media y Superior de Ecuador
Educación matemática, Vol. 36, Núm. 2, pp. 68-91
-
PRE-SERVICE TEACHERS’ CURRICULAR NOTICING: ATTENDING TO FRACTION ACTIVITIES’ FEATURES
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Prospective secondary teachers’ noticing of students’ thinking about the limit concept: pathways of development
ZDM - Mathematics Education, Vol. 56, Núm. 6, pp. 1137-1151
-
Razonamientos de estudiantes en tareas de comparación, ordenación y representación de fracciones y números decimales
PNA: Revista de investigación en didáctica de la matemática, Vol. 18, Núm. 2, pp. 131-160
2023
-
Bailando con las matemáticas
Matemáticas infinitas: curiosidades y hechos matemáticos (Servicio de Publicaciones), pp. 161-177
-
Cambios en los procedimientos de los estudiantes de sexto curso en problemas de estructura multiplicativa
Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 547-554
-
Diseño y validación de una rúbrica para caracterizar la mirada profesional sobre la gestión comunicativa en el aula de matemáticas
Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 147-154
-
EXPLORING REPRESENTATIONS AND THEIR AFFORDANCES FOR SUPPORTING TEACHERS’ LEARNING TO NOTICE
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
El desarrollo de la competencia mirar profesionalmente el pensamiento matemático de los estudiantes durante los períodos de práctica
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 37, Núm. 98, pp. 127-146
-
Estrategias para resolver problemas de estructura multiplicativa con naturales y fracciones
REDIE: Revista Electrónica de Investigación Educativa, Núm. 25
-
Incorrect Ways of Thinking About the Size of Fractions
International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 21, Núm. 7, pp. 2005-2025
-
Revealing modes of knowing about density
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Sixth graders’ learning of multiplicative structure problems through the variation principle
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Snapshots of curricular noticing: Planning a subtraction algorithm lesson in primary education
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
2022
-
CARTOONS IN MATHEMATICS EDUCATION RESEARCH, TEACHER PROFESSIONAL DEVELOPMENT, AND IN THE MATHEMATICS CLASSROOM
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Cartoons in mathematics education research, teacher professional development, and in the mathematics classroom
Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Servicio de Publicaciones), pp. 219-220
-
ELICITING MATHEMATICAL KNOWLEDGE IN PRE-SERVICE PRIMARY SCHOOL TEACHERS: A CONCEPT CARTOON ON DIVISIBILITY
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Formación y desarrollo profesional del profesorado de matemáticas
Aportaciones al desarrollo del currículo desde la investigación en educación matemática (Editorial Universidad de Granada), pp. 481-530