INNOVACION Y FORMACION DIDACTICA
Saila
Universidad de Granada
Granada, EspañaUniversidad de Granada-ko ikertzaileekin lankidetzan egindako argitalpenak (19)
2024
-
Análisis de la formación universitaria española para impartir una lengua extranjera en Educación Infantil
Didáctica. Lengua y literatura, Núm. 36, pp. 51-64
2022
-
Bridging the Gap between Foreign Language and Early Childhood Teacher Education: A quantitative and qualitative analysis of teacher knowledge base
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 5
-
Difundiendo el proyecto "Hacia un nuevo perfil docente. El maestro de Lenguas Extranjeras para la Educación Infantil (LEXEI)"
Nuevas tendencias en investigación: la transferencia de conocimiento de la Universidad a la sociedad (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 35-46
-
HOW PRIMARY SCHOOL STUDENTS PERFORM MULTIPLICATIVE STRUCTURE PROBLEMS WITH NATURAL AND RATIONAL NUMBERS
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Innovative approaches Pre-primary CLIL classrooms
Addressing future challenges in early language learning and multilingual education (Dykinson), pp. 223-230
-
Percepciones de maestras de inglés sobre el translenguaje en el aula de infantil
Addressing future challenges in early language learning and multilingual education (Dykinson), pp. 391-400
-
Representaciones usadas por estudiantes de 6º de educación primaria cuando resuelven problemas de estructura multiplicativa
Investigación en Educación Matemática XXV
-
The LExEI t project: designing a new foriegn language teacher profile for early childhood education in the spanish context
Addressing future challenges in early language learning and multilingual education (Dykinson), pp. 313-322
2021
-
Exploring the ideal foreign language teacher profile in Spanish preschools: teacher education challenges
Teachers and Teaching: Theory and Practice, Vol. 27, Núm. 8, pp. 713-729
2020
-
Aprendiendo inglés en Educación Infantil: Un relato de practicas innovadoras
RESED: Revista de estudios socioeducativos, Núm. 8, pp. 217-234
-
Comparative Study on Mathematical Anxiety Among Students From Costa Rica and Spain
Revista Electrónica Educare, Vol. 24, Núm. 2
2019
-
Pilot study into executive functions with Muslim and Christian pupils in the city of Ceuta using body percussion
Re-inventendo la investigación en salud y educación para una sociedad transcultural: propuestas de acción (Editorial Universidad de Almería (edual)), pp. 139-146
-
Tratamiento de la lengua extranjera en Educación Infantil en las distintas comunidades autónomas españolas
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 23, Núm. 1, pp. 467-487
2018
-
EFL Teachers’ Reflections on Their Teaching Practice in Spanish Preschools: A Focus on Motivation
Multilingual Education (Springer Science and Business Media B.V.), pp. 219-244
2017
-
An exploratory study on English teachers' opinions in multicultural preschools
EDUCATION, HEALTH AND ICT FOR A TRANSCULTURAL WORLD
2014
-
Improving our own knowledge through analysing an episode from teachers' practice - different focuses of analysis
INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XVIII
-
Mejorar nuestro propio conocimiento mediante el análisis de un episodio de la práctica – distintos focos de análisis
Investigación en Educación Matemática XVIII
2012
-
Resolución de problemas y ansiedad matemática: profundizando en su relación
Unión: revista iberoamericana de educación matemática, Núm. 32, pp. 45-62
2011
-
MATHEMATICS ANXIETY AND ITS INFLUENCE ON THE CHOICE OF THE UNIVERSITY DEGREE
INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XV