Publicaciones (187) Publicaciones de FRANCISCO JAVIER ROMERO NARANJO

2024

  1. Bibliometric analysis of cognitive stimulation and movement using primary search engines

    Journal of Physical Education and Sport, Vol. 24, Núm. 4, pp. 811-825

  2. Bibliometric evolution of body percussion: Impact and gender in scientific-academic publications

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 51, pp. 1025-1054

  3. Body percussion in the band repertoire: case study of the work La corrida de toros, by Mario Bürki

    Per Musi, Vol. 25

  4. Comparing the impact of neuromotricity BAPNE method and traditional methodology on selective attention and concentration among future teachers: A gender-based comparative study

    Journal of Physical Education and Sport, Vol. 24, Núm. 5, pp. 1212-1229

  5. Effect of the BAPNE neuromotricity method on anxiety levels in university students considering gender differences

    Journal of Physical Education and Sport, Vol. 24, Núm. 7, pp. 1683-1698

  6. Hand clapping games as an educational resource: Neuromotricity and choral singing in the “chocolate” game through the bapne method

    Educación musical ¡De todas y para todos!: Métodos, experiencias, evidencias y recursos (Narcea), pp. 139-148

  7. Jazz and body percussion: A proposal of creative strategies with the BAPNE method

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 51, pp. 509-518

  8. Laterality and education: A bibliometric study based on high-impact search engines

    Journal of Physical Education and Sport, Vol. 24, Núm. 7, pp. 1667-1682

  9. Motor skills and Neuromotricity: Theoretical-practical justification through the BAPNE method

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 52, pp. 338-349

  10. Neuromotricity in early childhood education: Development tables as an interdisciplinary proposal according to the BAPNE method

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 53, pp. 162-177

  11. Neuromyths about movement and the brain: debunking misconceptions

    Journal of Physical Education and Sport, Vol. 24, Núm. 7, pp. 1707-1715

  12. Percusión corporal y blues: Un acercamiento neuromotor a través del método BAPNE

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 51, pp. 970-978

  13. The effect of BAPNE Body Percussion exercises on the balance and the executive functions of DCD children: a preliminary study

    Per Musi, Vol. 25

  14. Traditional dances in Spain: Bibliometric study based on high impact search engines

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 51, pp. 18-31

  15. Validation study of the spanish version of the measure of happiness (MH) questionnaire

    EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 14, Núm. 5, pp. 1369-1382

  16. “Frère Jacques”: A neuromotor approach through bapne method

    Educación musical ¡De todas y para todos!: Métodos, experiencias, evidencias y recursos (Narcea), pp. 149-166

2023

  1. Body percussion and choral singing: Theoretical-practical approach from the Bapne method

    Innovación docente e investigación en educación: nuevas tendencias para el cambio en la enseñanza superior (Dykinson), pp. 939-948

  2. Body percussion and selective attention: Interdisciplinary quantitative study through neuromotricity activities BAPNE method based on the dual task in Primary Education

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 48, pp. 844-860

  3. Body percussion and traditional dances: The case of Ball dels Moretons in Mallorca

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 49, pp. 442-458

  4. Body percussion in the wind band repertoire: case study of Mario Bürki’s work

    Innovación docente e investigación en educación y ciencias sociales: nuevas tendencias para el cambio en la enseñanza superior (Dykinson), pp. 143-156