FRANCISCO JAVIER
ROMERO NARANJO
PROFESOR/A TITULAR UNIVERSIDAD
Publicaciones (187) Publicaciones de FRANCISCO JAVIER ROMERO NARANJO
2024
-
Bibliometric analysis of cognitive stimulation and movement using primary search engines
Journal of Physical Education and Sport, Vol. 24, Núm. 4, pp. 811-825
-
Bibliometric evolution of body percussion: Impact and gender in scientific-academic publications
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 51, pp. 1025-1054
-
Body percussion in the band repertoire: case study of the work La corrida de toros, by Mario Bürki
Per Musi, Vol. 25
-
Comparing the impact of neuromotricity BAPNE method and traditional methodology on selective attention and concentration among future teachers: A gender-based comparative study
Journal of Physical Education and Sport, Vol. 24, Núm. 5, pp. 1212-1229
-
Effect of the BAPNE neuromotricity method on anxiety levels in university students considering gender differences
Journal of Physical Education and Sport, Vol. 24, Núm. 7, pp. 1683-1698
-
Hand clapping games as an educational resource: Neuromotricity and choral singing in the “chocolate” game through the bapne method
Educación musical ¡De todas y para todos!: Métodos, experiencias, evidencias y recursos (Narcea), pp. 139-148
-
Jazz and body percussion: A proposal of creative strategies with the BAPNE method
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 51, pp. 509-518
-
Laterality and education: A bibliometric study based on high-impact search engines
Journal of Physical Education and Sport, Vol. 24, Núm. 7, pp. 1667-1682
-
Motor skills and Neuromotricity: Theoretical-practical justification through the BAPNE method
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 52, pp. 338-349
-
Neuromotricity in early childhood education: Development tables as an interdisciplinary proposal according to the BAPNE method
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 53, pp. 162-177
-
Neuromyths about movement and the brain: debunking misconceptions
Journal of Physical Education and Sport, Vol. 24, Núm. 7, pp. 1707-1715
-
Percusión corporal y blues: Un acercamiento neuromotor a través del método BAPNE
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 51, pp. 970-978
-
The effect of BAPNE Body Percussion exercises on the balance and the executive functions of DCD children: a preliminary study
Per Musi, Vol. 25
-
Traditional dances in Spain: Bibliometric study based on high impact search engines
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 51, pp. 18-31
-
Validation study of the spanish version of the measure of happiness (MH) questionnaire
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 14, Núm. 5, pp. 1369-1382
-
“Frère Jacques”: A neuromotor approach through bapne method
Educación musical ¡De todas y para todos!: Métodos, experiencias, evidencias y recursos (Narcea), pp. 149-166
2023
-
Body percussion and choral singing: Theoretical-practical approach from the Bapne method
Innovación docente e investigación en educación: nuevas tendencias para el cambio en la enseñanza superior (Dykinson), pp. 939-948
-
Body percussion and selective attention: Interdisciplinary quantitative study through neuromotricity activities BAPNE method based on the dual task in Primary Education
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 48, pp. 844-860
-
Body percussion and traditional dances: The case of Ball dels Moretons in Mallorca
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 49, pp. 442-458
-
Body percussion in the wind band repertoire: case study of Mario Bürki’s work
Innovación docente e investigación en educación y ciencias sociales: nuevas tendencias para el cambio en la enseñanza superior (Dykinson), pp. 143-156