ROCIO
JULIA SANCHIS
PROFESOR/A PERMANENTE LABORAL
Publications (63) ROCIO JULIA SANCHIS publications
2024
-
Intervenciones educativas dirigidas a reducir el estigma hacia la salud mental entre el alumnado de enfermería
Revista de enfermería y salud mental, Núm. 24, pp. 19-23
-
Learning outcomes and cost-utility analysis of hybrid patient and mannequin-based simulation
Nurse Education Today, Vol. 132
2023
-
Development and validation of a parental competence questionnaire in the paediatric hospital emergency setting (ECP-U)
Journal of Pediatric Nursing, Vol. 73, pp. e54-e64
-
Development of an Instrument to Evaluate the Intake of Liquids, Food and Supplements in Endurance Competitions: Nutritional Intake Questionnaire for Endurance Competitions—NIQEC
Nutrients, Vol. 15, Núm. 8
-
Effectiveness of a standardised patient simulation programme in undergraduate nursing students 6 months after implementation: A quasi-experimental study
Nursing Open, Vol. 10, Núm. 7, pp. 4747-4755
-
Effectiveness of nontechnical skills educational interventions in the context of emergencies: A systematic review and meta-analysis
Australian Critical Care, Vol. 36, Núm. 6, pp. 1159-1171
-
Factor structure and validity of the Parental Competence Questionnaire in the Paediatric Hospital Emergency Setting (ECP-U)
Journal of Pediatric Nursing, Vol. 73, pp. e484-e493
-
Influencia de las redes sociales en la autoestima, imagen corporal y satisfacción corporal de adolescentes y jóvenes
Metas de enfermería, Vol. 26, Núm. 2, pp. 58-69
-
Psychometric Properties of the Spanish Version of the Iowa Infant Feeding Attitude Scale in Fathers
Journal of Human Lactation, Vol. 39, Núm. 3, pp. 406-414
2022
-
Efectividad y Satisfacción Percibida por los Estudiantes de la Universidad de Alicante Participantes en un Programa de Voluntariado y Cronicidad en Cuidados Paliativos (UACompaña)
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 707-723
-
Experience of women with multiple sclerosis during the period of compulsory home confinement due to COVID-19 in Spain
Women and Health, Vol. 62, Núm. 3, pp. 214-222
-
Juegos de azar en adolescentes y jóvenes de la Comarca del Río Mula, Región de Murcia
Metas de enfermería, Vol. 25, Núm. 5, pp. 15-22
-
Programa de entrenamiento de habilidades de comunicación en situaciones críticas: Análisis DAFO
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 725-740
-
Relationships between parent–infant bonding, dyadic adjustment and quality of life, in an intra-partner sample
Health and Social Care in the Community, Vol. 30, Núm. 6, pp. e5017-e5026
-
Social stigma towards people with mental disorders in Spanish adolescents: a cross-sectional study
Revista Española de Enfermería de Salud Mental, Núm. 16
-
Spanish Linguistic validation of the self-efficacy questionnaire in communication skills
Contemporary Nurse, Vol. 58, Núm. 2-3, pp. 161-170
2021
-
Acciones educativas multidisciplinares para la mejora de la comunicación bilingüe mediada por intérprete en entornos sanitarios virtualizados
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 501-536
-
Beauty stereotypes as a form of violence in Spanish context: A mixed-method model
Health Care for Women International, Vol. 42, Núm. 10, pp. 1166-1182
-
Continuidad de cuidados en menores con problemas neuropsiquiátricos: a propósito de un caso clínico.
Revista Española de Enfermería de Salud Mental, Núm. 14
-
Creación de recursos dirigidos a combatir la soledad en ancianos durante el COVID-19
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1007-1026