ROCÍO
JULIÁ SANCHÍS
PROFESOR/A TITULAR UNIVERSIDAD
SILVIA
ESCRIBANO CUBAS
PROFESOR/A TITULAR UNIVERSIDAD
Publications dans lesquelles il/elle collabore avec SILVIA ESCRIBANO CUBAS (28)
2024
2023
-
Development and validation of a parental competence questionnaire in the paediatric hospital emergency setting (ECP-U)
Journal of Pediatric Nursing, Vol. 73, pp. e54-e64
-
Effectiveness of a standardised patient simulation programme in undergraduate nursing students 6 months after implementation: A quasi-experimental study
Nursing Open, Vol. 10, Núm. 7, pp. 4747-4755
-
Effectiveness of nontechnical skills educational interventions in the context of emergencies: A systematic review and meta-analysis
Australian Critical Care, Vol. 36, Núm. 6, pp. 1159-1171
-
Factor structure and validity of the Parental Competence Questionnaire in the Paediatric Hospital Emergency Setting (ECP-U)
Journal of Pediatric Nursing, Vol. 73, pp. e484-e493
-
Psychometric Properties of the Spanish Version of the Iowa Infant Feeding Attitude Scale in Fathers
Journal of Human Lactation, Vol. 39, Núm. 3, pp. 406-414
2022
-
Efectividad y Satisfacción Percibida por los Estudiantes de la Universidad de Alicante Participantes en un Programa de Voluntariado y Cronicidad en Cuidados Paliativos (UACompaña)
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 707-723
-
Programa de entrenamiento de habilidades de comunicación en situaciones críticas: Análisis DAFO
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 725-740
-
Relationships between parent–infant bonding, dyadic adjustment and quality of life, in an intra-partner sample
Health and Social Care in the Community, Vol. 30, Núm. 6, pp. e5017-e5026
-
Spanish Linguistic validation of the self-efficacy questionnaire in communication skills
Contemporary Nurse, Vol. 58, Núm. 2-3, pp. 161-170
2021
-
Acciones educativas multidisciplinares para la mejora de la comunicación bilingüe mediada por intérprete en entornos sanitarios virtualizados
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 501-536
-
Creación de recursos dirigidos a combatir la soledad en ancianos durante el COVID-19
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1007-1026
-
Cross-cultural adaptation and validation of two crisis resource management scales
International Emergency Nursing, Vol. 57
-
Efficacy of a standardised patient simulation programme for chronicity and end-of-life care training in undergraduate nursing students
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 21
-
Evaluación de una experiencia de simulación para la adquisición de habilidades de comunicación en primer curso del grado de enfermería
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 193-212
-
Mixed-method study on the satisfaction of a high-fidelity simulation program in a sample of nursing-degree students
Nurse education today, Vol. 100, pp. 104858
-
Proceso de mejora continua del programa de simulación de alta fidelidad para la adquisición de habilidades no técnicas
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 987-1006
-
Psychometric properties of the Attitudes towards Medical Communication Scale in nursing students
PeerJ, Vol. 9
2020
-
Aprendizaje experiencial de competencias trasversales a través de la reflexión y la simulación de baja fidelidad en el envejecimiento activo y saludable
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 557-563
-
Factors Related to the Intra-Partner Postnatal Sense of Security in a Spanish Sample
Journal of Pediatric Nursing, Vol. 51, pp. e85-e91