CARLOS JOSE VILLAGRA ARNEDO-rekin lankidetzan egindako argitalpenak (28)

2023

  1. Decoding Student Error in Programming: An Iterative Approach to Understanding Mental Models

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  2. Modelos mentales erróneos y persistentes en programación

    Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 8, pp. 277-286

2022

  1. Multisubject PBL: Implementing, Maintaining and Evolving Through 15 Years

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

2021

  1. A low-level approach to improve programming learning

    Universal Access in the Information Society, Vol. 20, Núm. 3, pp. 479-493

2019

  1. A guide for game-design-based gamification

    Informatics, Vol. 6, Núm. 4

  2. A guide for making video games accessible to users with cerebral palsy

    Universal Access in the Information Society, Vol. 18, Núm. 3, pp. 565-581

2018

  1. Effects of Low-Level Development on Learning to Program

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  2. Explicando el bajo nivel de programación de los estudiantes

    ReVisión, Vol. 11, Núm. 1

2017

  1. Explicando el bajo nivel de programación de los estudiantes

    Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 2

  2. Improving the expressiveness of black-box models for predicting student performance

    Computers in Human Behavior, Vol. 72, pp. 621-631

  3. Training socially responsible engineers by developing accessible video games

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

2016

  1. Gamification of the Learning Process: Lessons Learned

    Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje, Vol. 11, Núm. 4, pp. 227-234

  2. LudifyME: An Adaptive Learning Model Based on Gamification

    Formative Assessment, Learning Data Analytics and Gamification: In ICT Education (Elsevier Inc.), pp. 245-269

  3. Technological ecosystem maps for IT governance: Application to a higher education institution

    Open Source Solutions for Knowledge Management and Technological Ecosystems (IGI Global), pp. 50-80

  4. ¿Por qué no evaluamos la evaluación?: Un esbozo para un sistema de evaluación entre iguales

    Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 1

2013

  1. Planificación y análisis de metodologías docentes según el EEES: Primer Curso de Ingeniería Multimedia

    Diseño de acciones de investigación en docencia universitaria (Servicio de Publicaciones), pp. 601-616

  2. Planificación y análisis de metodologías docentes según el EEES: Primer Curso de Ingeniería Multimedia

    La producción científica y la actividad de innovación docente en proyectos de redes (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 222-236