Publicaciones (58) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2024

  1. Utilidad percibida de la robótica en el currículum de Educación Primaria para el alumnado con Necesidades Específicas de Apoyo Educativo

    Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado: REIFOP, Vol. 27, Núm. 2, pp. 111-122

  2. A Systematic Review of the Technology Available for Data Collection and Assessment in Music Therapy

    Lecture Notes of the Institute for Computer Sciences, Social-Informatics and Telecommunications Engineering, LNICST

  3. Alumnado con NEAE en el aula de música: experiencia y formación del profesorado en inclusión educativa

    Revista Electrónica Complutense de Investigación en Educación Musical, Vol. 21, pp. 97-118

  4. Bibliometric analysis of cognitive stimulation and movement using primary search engines

    Journal of Physical Education and Sport, Vol. 24, Núm. 4, pp. 811-825

  5. Bibliometric evolution of body percussion: Impact and gender in scientific-academic publications

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 51, pp. 1025-1054

  6. Body percussion and imitation: pedagogical resources from the neuromotricity perspective

    Per Musi, Vol. 25

  7. Body percussion in the band repertoire: case study of the work La corrida de toros, by Mario Bürki

    Per Musi, Vol. 25

  8. Comparing the impact of neuromotricity BAPNE method and traditional methodology on selective attention and concentration among future teachers: A gender-based comparative study

    Journal of Physical Education and Sport, Vol. 24, Núm. 5, pp. 1212-1229

  9. Connectionist musical education. Musical Vitamin

    European Public and Social Innovation Review, Vol. 9

  10. Effect of the BAPNE neuromotricity method on anxiety levels in university students considering gender differences

    Journal of Physical Education and Sport, Vol. 24, Núm. 7, pp. 1683-1698

  11. Hand clapping games as an educational resource: Neuromotricity and choral singing in the “chocolate” game through the bapne method

    Educación musical ¡De todas y para todos!: Métodos, experiencias, evidencias y recursos (Narcea), pp. 139-148

  12. Inteligencia Artificial en el aula de música. Experiencia y percepción del profesorado especialista en Educación Secundaria

    Educatio siglo XXI: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 42, Núm. 3, pp. 97-114

  13. Jazz and body percussion: A proposal of creative strategies with the BAPNE method

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 51, pp. 509-518

  14. Laterality and education: A bibliometric study based on high-impact search engines

    Journal of Physical Education and Sport, Vol. 24, Núm. 7, pp. 1667-1682

  15. Motor skills and Neuromotricity: Theoretical-practical justification through the BAPNE method

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 52, pp. 338-349

  16. Neuromotricity in early childhood education: Development tables as an interdisciplinary proposal according to the BAPNE method

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 53, pp. 162-177

  17. Neuromyths about movement and the brain: debunking misconceptions

    Journal of Physical Education and Sport, Vol. 24, Núm. 7, pp. 1707-1715

  18. Percepción del alumnado sobre las dificultades en la conciliación de la enseñanza musical y enseñanza general

    Educación y formación musical: transformación social, empleabilidad y ODS (Dykinson), pp. 11-21

  19. Percusión corporal y blues: Un acercamiento neuromotor a través del método BAPNE

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 51, pp. 970-978

  20. Producción científica en educación musical: Estudio bibliométrico

    Educación musical ¡De todas y para todos!: Métodos, experiencias, evidencias y recursos (Narcea), pp. 129-138