NEUROMOTRICITY
Neuromotricidad y Alfabetización Motora (NEUROMOTRICITY)
Publicaciones (58) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
-
Utilidad percibida de la robótica en el currículum de Educación Primaria para el alumnado con Necesidades Específicas de Apoyo Educativo
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado: REIFOP, Vol. 27, Núm. 2, pp. 111-122
-
A Systematic Review of the Technology Available for Data Collection and Assessment in Music Therapy
Lecture Notes of the Institute for Computer Sciences, Social-Informatics and Telecommunications Engineering, LNICST
-
Alumnado con NEAE en el aula de música: experiencia y formación del profesorado en inclusión educativa
Revista Electrónica Complutense de Investigación en Educación Musical, Vol. 21, pp. 97-118
-
Bibliometric analysis of cognitive stimulation and movement using primary search engines
Journal of Physical Education and Sport, Vol. 24, Núm. 4, pp. 811-825
-
Bibliometric evolution of body percussion: Impact and gender in scientific-academic publications
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 51, pp. 1025-1054
-
Body percussion and imitation: pedagogical resources from the neuromotricity perspective
Per Musi, Vol. 25
-
Body percussion in the band repertoire: case study of the work La corrida de toros, by Mario Bürki
Per Musi, Vol. 25
-
Comparing the impact of neuromotricity BAPNE method and traditional methodology on selective attention and concentration among future teachers: A gender-based comparative study
Journal of Physical Education and Sport, Vol. 24, Núm. 5, pp. 1212-1229
-
Connectionist musical education. Musical Vitamin
European Public and Social Innovation Review, Vol. 9
-
Effect of the BAPNE neuromotricity method on anxiety levels in university students considering gender differences
Journal of Physical Education and Sport, Vol. 24, Núm. 7, pp. 1683-1698
-
Hand clapping games as an educational resource: Neuromotricity and choral singing in the “chocolate” game through the bapne method
Educación musical ¡De todas y para todos!: Métodos, experiencias, evidencias y recursos (Narcea), pp. 139-148
-
Inteligencia Artificial en el aula de música. Experiencia y percepción del profesorado especialista en Educación Secundaria
Educatio siglo XXI: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 42, Núm. 3, pp. 97-114
-
Jazz and body percussion: A proposal of creative strategies with the BAPNE method
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 51, pp. 509-518
-
Laterality and education: A bibliometric study based on high-impact search engines
Journal of Physical Education and Sport, Vol. 24, Núm. 7, pp. 1667-1682
-
Motor skills and Neuromotricity: Theoretical-practical justification through the BAPNE method
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 52, pp. 338-349
-
Neuromotricity in early childhood education: Development tables as an interdisciplinary proposal according to the BAPNE method
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 53, pp. 162-177
-
Neuromyths about movement and the brain: debunking misconceptions
Journal of Physical Education and Sport, Vol. 24, Núm. 7, pp. 1707-1715
-
Percepción del alumnado sobre las dificultades en la conciliación de la enseñanza musical y enseñanza general
Educación y formación musical: transformación social, empleabilidad y ODS (Dykinson), pp. 11-21
-
Percusión corporal y blues: Un acercamiento neuromotor a través del método BAPNE
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 51, pp. 970-978
-
Producción científica en educación musical: Estudio bibliométrico
Educación musical ¡De todas y para todos!: Métodos, experiencias, evidencias y recursos (Narcea), pp. 129-138