I.M.E.M. RAMÓN MARGALEF (IMEM)
Instituto
VICTORIA EUGENIA
MANEU FLORES
PROFESOR/A TITULAR UNIVERSIDAD
Publicaciones en las que colabora con VICTORIA EUGENIA MANEU FLORES (48)
2023
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Ischemia-Reperfusion Increases TRPM7 Expression in Mouse Retinas
International Journal of Molecular Sciences, Vol. 24, Núm. 22
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Prph2 knock-in mice recapitulate human central areolar choroidal dystrophy retinal degeneration and exhibit aberrant synaptic remodeling and microglial activation
Cell Death and Disease, Vol. 14, Núm. 11
2022
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Cellular and molecular alterations in neurons and glial cells in inherited retinal degeneration
Frontiers in Neuroanatomy, Vol. 16
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Combined drug triads for synergic neuroprotection in retinal degeneration
Biomedicine and Pharmacotherapy, Vol. 149
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Current and future therapeutic strategies for the treatment of retinal neurodegenerative diseases
Neural Regeneration Research, Vol. 17, Núm. 1, pp. 103-104
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Inherited Retinal Dystrophies: Role of Oxidative Stress and Inflammation in Their Physiopathology and Therapeutic Implications
Antioxidants, Vol. 11, Núm. 6
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Purinergic Receptors P2X7 and P2X4 as Markers of Disease Progression in the rd10 Mouse Model of Inherited Retinal Dystrophy
International Journal of Molecular Sciences, Vol. 23, Núm. 23
2021
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Análisis del rendimiento académico según el método docente y el tipo de evaluación en alumnos de asignaturas de ciencias de lasalud del grado de óptica y optometría.
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2265-2273
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Aplicación de nuevas estrategias docentes adaptadas a la docencia dual
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2837-2854
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Degeneración macular asociada a la edad: tratamiento y perspectivas
Actualidad en farmacología y terapéutica, Vol. 19, Núm. 4, pp. 256-263
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Diseño de actividades para enseñanza dual y online
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1561-1569
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Diseño de pósteres para promoción de la salud: experiencias de aprendizaje-servicio mediante docencia telemática
Redes de Investigación e Innovación en Docencia Universitaria: Volumen 2021 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 205-212
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Short-term high-fat feeding exacerbates degeneration in retinitis pigmentosa by promoting retinal oxidative stress and inflammation
Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America, Vol. 118, Núm. 43
2020
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Análisis de diferentes métodos formativos sobre el rendimiento académico en asignaturas de grado
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 973-976
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Aprendizaje-servicio: experiencias con estudiantes universitarios de grado
Redes de Investigación e Innovación en Docencia Universitaria: Volumen 2020 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 221-228
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Diseño e implementación de actividades de aprendizaje-servicio en asignaturas de grado
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 823-826
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Gradual increase in environmental light intensity induces oxidative stress and inflammation and accelerates retinal neurodegeneration
Investigative Ophthalmology and Visual Science, Vol. 61, Núm. 10
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Interpretation of OCT and OCTA images from a histological approach: Clinical and experimental implications
Progress in Retinal and Eye Research, Vol. 77
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New Nrf2-inducer compound ITH12674 slows the progression of retinitis pigmentosa in the mouse model rd10
Cellular Physiology and Biochemistry, Vol. 54, Núm. 1, pp. 142-159
2019
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CHAPTER 1: The Cellular Course of Retinal Degenerative Conditions
RSC Drug Discovery Series, Vol. 2019-January, Núm. 66, pp. 1-30