Publications in collaboration with researchers from Universidad de Málaga (29)

2024

  1. Ansiedad escolar y rechazo escolar por refuerzos tangibles fuera del ámbito escolar

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 401-410

  2. Conducta de rechazo escolar en adolescentes y su relación con la ansiedad escolar

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 363-371

  3. Cross-disorder comparison of sensory reactivity, pain, gastro-intestinal symptoms and obsessive-compulsive symptoms in adolescents and young adults with autism and other neurodevelopmental disorders

    International Journal of Developmental Disabilities

  4. CuentosIE: can a chatbot about ‘‘tales with a message’’ help to teach emotional intelligence?

    PeerJ Computer Science, Vol. 10

  5. Development and validation of the Gastrointestinal Symptom Severity Scale in Spanish children and adolescents

    European Journal of Pediatrics, Vol. 183, Núm. 6, pp. 2703-2715

  6. Effect of the development of precursor skills for literacy in Spanish on learning to read in English

    Journal of Educational Research

  7. Prediction of attention deficit hyperactivity disorder based on explainable artificial intelligence

    Applied Neuropsychology: Child

  8. Psychometric Properties of the Gastrointestinal Symptom Severity Scale in a Sample of Adolescents and Young Adults

    Journal of Clinical Medicine, Vol. 13, Núm. 6

  9. Self-Assessment in Reading Competence: Memory, Attention, and Inference

    Education Sciences, Vol. 14, Núm. 6

2022

  1. Ciberacoso y funciones ejecutivas en niños y adolescentes: una revisión sistemática

    Revista de educación, Núm. 397, pp. 69-96

  2. Confinamiento por COVID-19, Educación Virtual y Brecha Digital

    Transformando la educación a través del conocimiento (Octaedro), pp. 965-974

  3. Evaluación online y análisis de la reactividad sensorial en alumnado universitario con y sin autismo

    Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 803-827