Eines TIC, dinàmiques d’aula i docència dual en un context incert (COVID-19)El cas de l’assignatura Psicologia Evolutiva per al Treball
- Navarro Soria, Ignasi 1
- Jorge Heliz Llopis 1
- Fernández Carrasco, Francisco 1
- Sempere-Tortosa, Mireia 1
- González Gómez, Carlota 1
- Real Fernández, Marta 1
- Costa-López, Borja 1
- Lavigne Cerván, Rocío 2
- Juárez-Ruiz de Mier, Rocío 2
-
1
Universitat d'Alacant
info
-
2
Universidad de Málaga
info
- Satorre Cuerda, Rosana (dir.)
- Asunción Menargues Marcilla (coord.)
- Rocío Díez Ros (coord.)
- Neus Pellin Buades (coord.)
Editorial: Instituto de Ciencias de la Educación ; Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant
ISBN: 978-84-09-34941-8
Año de publicación: 2021
Páginas: 37-55
Tipo: Capítulo de Libro
Resumen
L'equip docent de l'assignatura Psicologia Evolutiva per a Treball Social, enguany s’ha acompanyat de tot un grup de experts en TICs i estratègies pedagògiques orientades a l’aprenentatge universitari. Col·legiats, s’ha fet un disseny de intervenció on s’ha implementat un seguit d'activitats, que han permès un viratge des d'una disciplina eminentment teòrica, desvinculada de l'àmbit de desenvolupament professional dels discents, a una assignatura amb una perspectiva aplicada, més propera a l'àmbit d'intervenció del futur egressat en Treball Social i que, desperta en l'alumnat una major motivació pels continguts presentats. Per a això s'ha desenvolupat tot un repertori d'estratègies didàctiques que ens permeten gamificar les sessions, conferint un major dinamisme al treball de classe, fent-les més atractives i profitoses per a l’alumnat. Al mateix temps, aquestes estratègies han ajudat als docents a enganxar a l’alumnat que, gracies a la docència dual s’han quedat a casa durant un període tant complicat com el derivat de la pandèmia y les mesures per a combatre la COVID-19, agreujades aquestes durant el segon quadrimestre d’enguany.