PSICOLOGIA EVOLUTIVA Y DIDACTICA
Fachbereich
JOSE MANUEL
GARCIA FERNANDEZ
Forscher in der Zeit 1985-2023
Publikationen, an denen er mitarbeitet JOSE MANUEL GARCIA FERNANDEZ (214)
2024
-
Reliability, Factorial Invariance, Latent Mean Differences of the Goal Orientations in Exercise Scale (GOES) and the Relation of Ego-Task Profiles with Resilience and Life Satisfaction in Ecuadorian Sample
SAGE Open, Vol. 14, Núm. 2
-
The Evolution of Research on School Attendance: A Bibliometric Review of Scholarly Output
European Journal of Educational Research, Vol. 13, Núm. 2, pp. 851-864
2023
-
Affective Latent Profiles and Personality Dimensions in Spanish Children
The Affective Profiles Model: 20 Years of Research and Beyond (Springer International Publishing), pp. 145-158
-
Emotional Profiles of Anxiety, Depression, and Stress: Differences in School Anxiety
Psychological Reports
-
Estudiando diferencias estadísticamente significativas en la frecuencia de las motivaciones, beneficios y dificultades percibidas por alumnado de Alto Rendimiento Académico al cursar carreras completamente bilingües
Nuevos formatos para el aprendizaje informal: ¿útiles para el formal? (Octaedro), pp. 128-136
-
Profiles of Perfectionistic Automatic Thoughts and Aggression
Psychological Reports, Vol. 126, Núm. 4, pp. 1871-1890
-
Typologies of Spanish Youth with School Refusal Behavior and Their Relationship with Aggression
Journal of Aggression, Maltreatment and Trauma, Vol. 32, Núm. 12, pp. 1779-1797
2022
-
Análisis de las diferencias en motivaciones y dificultades de estudiantesde grupos de Alto Rendimiento Académico al elegir estudiar gradosbilingües
El profesorado, eje fundamental de la transformación de la docencia universitaria (Octaedro), pp. 56-64
-
Comparación del perfil lingüístico y motivaciones del alumnado del Grupo de Alto Rendimiento Académico perteneciente a la Facultad de Educación para cursar grados completamente bilingües
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1823-1826
-
Correlaciones entre el rechazo escolar y las estrategias de aprendizaje
Análisis sobre metodologías activas y TIC para la enseñanza y el aprendizaje (Dykinson), pp. 214-223
-
Measurement Invariance and Latent Mean Differences Between American, Spanish and Chinese Adolescents Using the Social Anxiety Scale for Adolescents (SAS-A)
Psicothema, Vol. 34, Núm. 1, pp. 126-133
-
Perfectionism and Emotional Intelligence: A Person-Centered Approach
International Journal of Clinical Practice, Vol. 2022
-
Perfectionistic Self-Presentation Scale in Ecuador: psychometric properties and latent mean differences across genders
Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 54, Núm. 0, pp. 178-186
-
School anxiety profiles in Spanish adolescents and their differences in psychopathological symptoms
PLoS ONE, Vol. 17, Núm. 1 January
-
School refusal behavior: Latent class analysis approach and its relationship with psychopathological symptoms
Current Psychology, Vol. 41, Núm. 4, pp. 2078-2088
-
Validation, Factorial Invariance, and Latent Mean Differences Across Sex of the Depression, Anxiety, and Stress Scales (DASS-21) in Ecuadorian University Sample
Professional Psychology: Research and Practice, Vol. 53, Núm. 4, pp. 398-406
2021
-
Ansiedad ante la agresión y ante el fracaso escolar y sanciones disciplinarias y rasgos perfeccionistas
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 2, Núm. 2, pp. 135-144
-
Análisis del perfil lingüístico y las motivaciones del alumnado de primero del grado en Ciencias de la Actividad Física y el Deporte para mejorar el proceso de captación del grupo de Alto Rendimiento Académico (ARA)
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2389-2396
-
COEDUCA
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1715-1722
-
Classifying Students With School Refusal Behavior and Their Relationship to Learning Strategies
Frontiers in Education, Vol. 6