Publicaciones en las que colabora con ALBERTO GARCÍA GARCÍA (45)

2023

  1. Unsupervised Hyperbolic Action Recognition

    Lecture Notes in Networks and Systems

2022

  1. 3DSliceLeNet: Recognizing 3D Objects Using a Slice-Representation

    IEEE Access, Vol. 10, pp. 15378-15392

  2. A Review on Deep Learning Techniques for Video Prediction

    IEEE Transactions on Pattern Analysis and Machine Intelligence, Vol. 44, Núm. 6, pp. 2806-2826

2021

  1. Graph Convolutional Neural Networks-based 3D Hand Pose Estimation over Point Clouds

    Proceedings of the International Joint Conference on Neural Networks

  2. H-GAN: The power of GANs in your Hands

    Proceedings of the International Joint Conference on Neural Networks

  3. UnrealROX+: An Improved Tool for Acquiring Synthetic Data from Virtual 3D Environments

    Proceedings of the International Joint Conference on Neural Networks

2020

  1. 3D Hand Joints Position Estimation with Graph Convolutional Networks: A GraphHands Baseline

    Advances in Intelligent Systems and Computing

  2. COMBAHO: A deep learning system for integrating brain injury patients in society

    Pattern Recognition Letters, Vol. 137, pp. 80-90

  3. Impacto de los Sistemas de Información Geográfica en la motivación y emprendimiento en la materia de Internet de las Cosas

    La docencia en la Enseñanza Superior: Nuevas aportaciones desde la investigación e innovación educativas (Octaedro), pp. 297-307

  4. Introducción de las tecnologías de localización y los sistemas de geoposicionamiento en el desarrollo de proyectos de internet de las cosas

    Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1297-1301

  5. UnrealROX: an extremely photorealistic virtual reality environment for robotics simulations and synthetic data generation

    Virtual Reality, Vol. 24, Núm. 2, pp. 271-288

2019

  1. A visually realistic grasping system for object manipulation and interaction in virtual reality environments

    Computers and Graphics (Pergamon), Vol. 83, pp. 77-86

  2. Deep learning for 3D perception: computer vision and tactile sensing

    Deep learning for 3D perception: computer vision and tactile sensing

  3. Introducción de técnicas de gamificación para la mejora de la motivación y el proceso enseñanza/aprendizaje en ingeniería informática

    Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: convocatòria 2018-19 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1633

  4. Mejora de la motivación en el proceso enseñanza/aprendizaje mediante técnicas de gamificación: caso de estudio en ingeniería informática

    Investigación e innovación en la Enseñanza Superior: Nuevos contextos, nuevas ideas (Octaedro), pp. 1127-1138

  5. Object Recognition Pipeline: Grasping in Domestic Environments

    Rapid Automation: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications (IGI Global), pp. 456-468

  6. TactileGCN: A Graph Convolutional Network for Predicting Grasp Stability with Tactile Sensors

    Proceedings of the International Joint Conference on Neural Networks

  7. UA at SemEval-2019 task 5: Setting a strong linear baseline for hate speech detection

    NAACL HLT 2019 - International Workshop on Semantic Evaluation, SemEval 2019, Proceedings of the 13th Workshop

2018

  1. A survey on deep learning techniques for image and video semantic segmentation

    Applied Soft Computing Journal, Vol. 70, pp. 41-65

  2. Bioinspired point cloud representation: 3D object tracking

    Neural Computing and Applications, Vol. 29, Núm. 9, pp. 663-672