DIDACTICA GENERAL Y DIDACTICAS ESPECIFICAS
Department
MARIA DE LOS ANGELES
MARTINEZ RUIZ
Researcher in the period 1974-2020
Publications by the researcher in collaboration with MARIA DE LOS ANGELES MARTINEZ RUIZ (48)
2024
-
Exploring how tutors in higher education perceive their work and what direction they think it should take in the future: A case study
Journal of University Teaching and Learning Practice, Vol. 21, Núm. 7
2023
-
Missed Opportunities Due to Gender Bias: A Qualitative Analysis of Microdiscrimination against Female University Students in Spain
Societies, Vol. 13, Núm. 4
-
Tutors visualized through metaphorical narratives: a role unquestioned?
Mentoring and Tutoring: Partnership in Learning
2022
-
Gender stereotypes: persistence and challenges
Equality, Diversity and Inclusion, Vol. 41, Núm. 7, pp. 1112-1135
-
SELF-REGULATION OF GYMNASTIC SKILLS LEARNING IN INITIAL TRAINING: STUDENT-CENTERED STRATEGIES
Science of Gymnastics Journal, Vol. 14, Núm. 2, pp. 257-268
2021
-
The image of physical education teachers held by students from two universities
Journal of Physical Education (Maringa), Vol. 31, Núm. 1
-
Una experiencia en la construcción de la igualdad de género en comunidades de aprendizaje docente
Panorámica general de la equidad, educación y género en el siglo XXI (Consejería de Mujer, Igualdad, LGTBI, Familia y Política Social), pp. 97-109
2020
-
El smartphone como recurso para la formación inicial del profesorado. ¿Mobile learning o adicción?
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 241-246
-
Learning strategies focused on decision making and collaboration on physical education
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 21, pp. 1-14
-
Principals in the Role of Sisyphus: School Leadership in Challenging Times
Leadership and Policy in Schools, Vol. 19, Núm. 2, pp. 271-289
-
The international language of metaphors: A case study of higher education students in sport and physical activity in Ecuador and Spain
Revista iberoamericana de psicología del ejercicio y el deporte, Vol. 15, Núm. 1, pp. 61-66
-
¿Son los objetivos de desarrollo sostenible una responsabilidad social en los estudios de educación superior?
Experiencias de integración de los Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS) en el diseño curricular universitario (Graó), pp. 11-22
2019
-
Implementación y evaluación de una estrategia gimnástica colaborativa
Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte, Vol. 19, Núm. 76, pp. 579-598
-
Oportunidades y aportaciones de las líderes académicas a las instituciones de Educación Superior
Innovación educativa en la sociedad digital (Dykinson), pp. 2595-2609
-
Percepción del alumnado de Educación Física y de Educación Primaria sobre diferenciales de género en las aulas universitarias: Estudio de caso
Revista complutense de educación, Vol. 30, Núm. 3, pp. 847-862
-
¿Por qué no son eficaces los planes de convivencia escolar en España?
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 37, Núm. 2, pp. 561-579
2018
-
Aspiring to break away from the same old Spanish educational leadership model
Journal of Educational Administration, Vol. 56, Núm. 1, pp. 69-87
-
CO-459. ¿Qué opina el profesorado de las áreas stem sobre las políticas de la igualdad de oportunidades de género en la docencia universitaria?
6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings
-
El género en los planes de estudio de los campos STEM
6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings
-
Motivación de acceso a la función directiva en centros de educación obligatoria: una aproximación cualitativa
Revista complutense de educación, Vol. 29, Núm. 2, pp. 385-405