ANTONIO FRANCISCO ARNAU MOLLA-rekin lankidetzan egindako argitalpenak (26)

2024

  1. Bibliometric analysis of cognitive stimulation and movement using primary search engines

    Journal of Physical Education and Sport, Vol. 24, Núm. 4, pp. 811-825

  2. Bibliometric evolution of body percussion: Impact and gender in scientific-academic publications

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 51, pp. 1025-1054

  3. Comparing the impact of neuromotricity BAPNE method and traditional methodology on selective attention and concentration among future teachers: A gender-based comparative study

    Journal of Physical Education and Sport, Vol. 24, Núm. 5, pp. 1212-1229

  4. Neuromotricity in early childhood education: Development tables as an interdisciplinary proposal according to the BAPNE method

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 53, pp. 162-177

  5. Traditional dances in Spain: Bibliometric study based on high impact search engines

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 51, pp. 18-31

  6. Validation study of the spanish version of the measure of happiness (MH) questionnaire

    EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 14, Núm. 5, pp. 1369-1382

  7. “Frère Jacques”: A neuromotor approach through bapne method

    Educación musical ¡De todas y para todos!: Métodos, experiencias, evidencias y recursos (Narcea), pp. 149-166

2023

  1. Body percussion and selective attention: Interdisciplinary quantitative study through neuromotricity activities BAPNE method based on the dual task in Primary Education

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 48, pp. 844-860

  2. Dual-task and movement: a bibliometric study based on high-impact search engines

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 50, pp. 995-1009

  3. Estudio Piloto de la Evaluación de la Ansiedad y la Atención a través de la Percusión Corporal y Neuromotricidad en Alumnado de Secundaria en las clases de Educación Física, Música y Artes plásticas

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 47, pp. 573-588

  4. Foundation and didactics of the main part of the session in the Bapne method: Cognitive stimulation

    Innovación docente e investigación en educación: nuevas tendencias para el cambio en la enseñanza superior (Dykinson), pp. 873-888

  5. Neuromotricity and body schema: Bases for the use of body percussion in the sciences of physical educa-tion and sport

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 47, pp. 615-627

  6. Neuromotricity and executive functions: Brief introduction from Bapne'S method

    Innovación docente e investigación en educación: nuevas tendencias para el cambio en la enseñanza superior (Dykinson), pp. 679-688

  7. Strategies for ending a session in the Bapne method: The closing rite

    Innovación docente e investigación en educación: nuevas tendencias para el cambio en la enseñanza superior (Dykinson), pp. 901-914

  8. Structure and foundation for starting a session through Bapne's method: The initiation rite

    Innovación docente e investigación en educación: nuevas tendencias para el cambio en la enseñanza superior (Dykinson), pp. 849-862

2022

  1. Body percussion as a pedagogical resource: Bibliometric study on body percussion based exclusively on secondary search engines

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 46, pp. 809-825

  2. Body percussion research as an object of study based on neuromotricity and executive functions: Research design

    Innovación Docente e Investigación en Educación: Experiencias de cambio en la Metodología Docente (Dykinson), pp. 775-786

  3. Bola cantabile: creative strategies for the classroom from the BAPNE method

    Acercamiento multidisciplinar para la investigación e intervención en contextos educativos (Dykinson), pp. 485-494

  4. Chocolate: body percussion and creativity from the BAPNE method

    Acercamiento multidisciplinar para la investigación e intervención en contextos educativos (Dykinson), pp. 475-484

  5. Esku dantza: creative proposal through neuromotricity, BAPNE method

    Acercamiento multidisciplinar para la investigación e intervención en contextos educativos (Dykinson), pp. 495-506