FRANCISCO JAVIER
ROMERO NARANJO
PROFESOR/A TITULAR UNIVERSIDAD
ANTONIO FRANCISCO
ARNAU MOLLA
AYUDANTE
Publikationen, an denen er mitarbeitet ANTONIO FRANCISCO ARNAU MOLLA (28)
2024
-
Bibliometric analysis of cognitive stimulation and movement using primary search engines
Journal of Physical Education and Sport, Vol. 24, Núm. 4, pp. 811-825
-
Bibliometric evolution of body percussion: Impact and gender in scientific-academic publications
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 51, pp. 1025-1054
-
Comparing the impact of neuromotricity BAPNE method and traditional methodology on selective attention and concentration among future teachers: A gender-based comparative study
Journal of Physical Education and Sport, Vol. 24, Núm. 5, pp. 1212-1229
-
Effect of the BAPNE neuromotricity method on anxiety levels in university students considering gender differences
Journal of Physical Education and Sport, Vol. 24, Núm. 7, pp. 1683-1698
-
Laterality and education: A bibliometric study based on high-impact search engines
Journal of Physical Education and Sport, Vol. 24, Núm. 7, pp. 1667-1682
-
Neuromotricity in early childhood education: Development tables as an interdisciplinary proposal according to the BAPNE method
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 53, pp. 162-177
-
Traditional dances in Spain: Bibliometric study based on high impact search engines
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 51, pp. 18-31
-
Validation study of the spanish version of the measure of happiness (MH) questionnaire
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 14, Núm. 5, pp. 1369-1382
-
“Frère Jacques”: A neuromotor approach through bapne method
Educación musical ¡De todas y para todos!: Métodos, experiencias, evidencias y recursos (Narcea), pp. 149-166
2023
-
Body percussion and selective attention: Interdisciplinary quantitative study through neuromotricity activities BAPNE method based on the dual task in Primary Education
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 48, pp. 844-860
-
Dual-task and movement: a bibliometric study based on high-impact search engines
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 50, pp. 995-1009
-
Estudio Piloto de la Evaluación de la Ansiedad y la Atención a través de la Percusión Corporal y Neuromotricidad en Alumnado de Secundaria en las clases de Educación Física, Música y Artes plásticas
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 47, pp. 573-588
-
Foundation and didactics of the main part of the session in the Bapne method: Cognitive stimulation
Innovación docente e investigación en educación: nuevas tendencias para el cambio en la enseñanza superior (Dykinson), pp. 873-888
-
Neuromotricity and body schema: Bases for the use of body percussion in the sciences of physical educa-tion and sport
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 47, pp. 615-627
-
Neuromotricity and executive functions: Brief introduction from Bapne'S method
Innovación docente e investigación en educación: nuevas tendencias para el cambio en la enseñanza superior (Dykinson), pp. 679-688
-
Strategies for ending a session in the Bapne method: The closing rite
Innovación docente e investigación en educación: nuevas tendencias para el cambio en la enseñanza superior (Dykinson), pp. 901-914
-
Structure and foundation for starting a session through Bapne's method: The initiation rite
Innovación docente e investigación en educación: nuevas tendencias para el cambio en la enseñanza superior (Dykinson), pp. 849-862
2022
-
Body percussion as a pedagogical resource: Bibliometric study on body percussion based exclusively on secondary search engines
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 46, pp. 809-825
-
Body percussion research as an object of study based on neuromotricity and executive functions: Research design
Innovación Docente e Investigación en Educación: Experiencias de cambio en la Metodología Docente (Dykinson), pp. 775-786
-
Bola cantabile: creative strategies for the classroom from the BAPNE method
Acercamiento multidisciplinar para la investigación e intervención en contextos educativos (Dykinson), pp. 485-494