JUAN LUIS
CASTEJON COSTA
CATEDRATICO/A DE UNIVERSIDAD
TERESA
POZO RICO
PROFESOR/A TITULAR UNIVERSIDAD
Publicaciones en las que colabora con TERESA POZO RICO (29)
2024
-
Building paths to success: a multilevel analysis of the effects of an emotional intelligence development program on the academic achievement of future teachers
Frontiers in Psychology, Vol. 15
-
Emotional factors and self-efficacy in the psychological well-being of trainee teachers
Frontiers in Psychology, Vol. 15
-
Riding the wave towards flourishing in STEM education: Enhancing teaching efficacy through a K-12 training program
Teaching and Teacher Education, Vol. 143
2023
-
Pre-Service Teachers’ Personal Traits and Emotional Skills: A Structural Model of General Mental Ability
SAGE Open, Vol. 13, Núm. 4
-
Revamping Teacher Training for Challenging Times: Teachers’ Well-Being, Resilience, Emotional Intelligence, and Innovative Methodologies as Key Teaching Competencies
Psychology Research and Behavior Management, Vol. 16, pp. 1-18
2022
-
Mejoras en la inteligencia emocional de docentes de primaria: Efectividad de un programa de intervención
Investigación de variables psicológicas y educativas en el ámbito escolar (Dykinson), pp. 141-154
-
Metodologías docentes de éxito e innovadoras para la formación del profesorado: sinergias con la investigación educativa y la transferencia de conocimiento en los contextos de primera línea de aula
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 377-399
-
Predictors of University Attrition: Looking for an Equitable and Sustainable Higher Education
Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 17
-
Results of training program in emotional competences for primary school teachers
European journal of education and psychology, Vol. 15, Núm. 1
2021
-
Capacitación de los futuros docentes del s. XXI para el logro del enriquecimiento a través de la diversidad y la inclusión social: una propuesta cross-learning de alcance transcultural
La educación en Red. Realidades diversas, horizontes comunes: XVII Congreso Nacional y IX Iberoamericano de Pedagogía. Santiago de Compostela 7-9 de julio de 2021. Libro de resúmenes
-
Habilidad mental general, Inteligencia Emocional y Personalidad: un modelo estructural dirigido a la formación del profesorado
La educación en Red. Realidades diversas, horizontes comunes: XVII Congreso Nacional y IX Iberoamericano de Pedagogía. Santiago de Compostela 7-9 de julio de 2021. Libro de resúmenes
-
Teaching Socio-Emotional Competencies Among Primary School Students: Improving Conflict Resolution and Promoting Democratic Co-existence in Schools
Frontiers in Psychology, Vol. 12
2020
-
Academic achievement and failure in university studies: Motivational and emotional factors
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 23, pp. 1-14
-
Desarrollo y análisis psicométrico preliminar de una escala de evaluación docente en el Trabajo Fin de Grado y Trabajo Fin de Máster
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 755-761
-
Grupos vulnerables y factores relacionados con el rendimiento académico en Educación Superior
La docencia en la Enseñanza Superior: Nuevas aportaciones desde la investigación e innovación educativas (Octaedro), pp. 425-434
-
IMPROVING TEACHING COMPETENCES ACROSS AN E-LEARNING SYSTEM
14TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED2020)
-
Satisfacción de los maestros de Educación Primaria con un entorno e-learning para la adquisición de metodologías docentes que impulsen el aprendizaje de la lectura
Lectura y dificultades lectoras en el siglo XXI (Octaedro), pp. 163-176
-
THE IMPROVEMENT OF ACADEMIC PERFORMANCE IN STUDENTS THROUGH TEACHER TRAINING IN EFFECTIVE TEACHING/LEARNING METHODOLOGIES AND EMOTIONAL INTELLIGENCE IN EDUCATIONAL CONTEXTS
14TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED2020)
-
Teacher training can make a difference: tools to overcome the impact of COVID-19 on primary schools. An experimental study
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 22, pp. 1-23