Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Sevilla (17)

2018

  1. La coordinación de las aproximaciones en la comprensión del concepto de límite cuando los estudiantes para profesor anticipan respuestas de estudiantes

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 36, Núm. 1, pp. 143-162

  2. Noticing students’ mathematical thinking: characterization, development and contexts

    Avances de investigación en educación matemática: AIEM, Núm. 13, pp. 39-61

2017

  1. Characteristics of a learning environment to support prospective secondary mathematics teachers' noticing of students' thinking related to the limit concept

    PROCEEDINGS OF THE TENTH CONGRESS OF THE EUROPEAN SOCIETY FOR RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION (CERME10)

  2. Characteristics of pre-service primary teachers' noticing of students' thinking related to fraction concept sub-constructs

    PROCEEDINGS OF THE TENTH CONGRESS OF THE EUROPEAN SOCIETY FOR RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION (CERME10)

2016

  1. Aprendizaje de estudiantes para profesor sobre la comprensión del límite de una función en estudiantes de bachillerato

    Investigación en Educación Matemática XX

  2. Changes in how prospective teachers anticipate secondary students’ answers

    Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 12, Núm. 8, pp. 2155-2170

2015

  1. DEVELOPING PRE-SERVICE TEACHERS’ NOTICING OF STUDENTS’ UNDERSTANDING OF THE DERIVATIVE CONCEPT

    International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 13, Núm. 6, pp. 1305-1329

  2. Some characteristics of learning to notice students' mathematical understanding of the classification of quadrilaterals

    PROCEEDINGS OF THE NINTH CONFERENCE OF THE EUROPEAN SOCIETY FOR RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION (CERME9)