RICARDO
SELLERS RUBIO
CATEDRATICO/A DE UNIVERSIDAD
Publikationen (108) Publikationen von RICARDO SELLERS RUBIO
2024
-
Analysing the Experience of Wine Tourists: An Approach from the Wine Routes
Strategic Management in the Wine Tourism Industry: Competitive Strategies, Wine Tourism Behaviour and New Strategic Tools (Springer Nature), pp. 203-222
-
Three decades of research on wine marketing
Heliyon, Vol. 10, Núm. 10
-
¿Conoces a tu Buyer Persona?: Identifica a tu cliente para mejorar tu estrategia de Inbound Marketing
Investigaciones Turísticas, Núm. 27, pp. 53-76
2023
-
Inbound marketing in the hospitality industry: A systematic review of the last 12 years
Enlightening Tourism: a pathmaking journal, Vol. 13, Núm. 1, pp. 86-125
-
Modelling the group dynamics in the wine industry
International Journal of Wine Business Research, Vol. 35, Núm. 1, pp. 25-44
-
Quality of an experience good: the interaction of price and advertising as a determining factor
Total Quality Management and Business Excellence, Vol. 34, Núm. 7-8, pp. 807-826
-
Satisfaction and Expenditure in Wineries: A Prospect Theory Approach
Journal of Hospitality and Tourism Research, Vol. 47, Núm. 2, pp. 354-374
2022
-
Consistency of expert product reviews: an application to wine guides
Wine Economics and Policy, Vol. 11, Núm. 2, pp. 51-60
-
La externalización de los servicios de información turística en el contexto de la COVID‑19
Pasos: Revista de Turismo y Patrimonio Cultural, Vol. 20, Núm. 3, pp. 563-576
-
Tourists’ water conservation behavior in hotels: the role of gender
Journal of Sustainable Tourism, Vol. 30, Núm. 7, pp. 1518-1538
-
¿Aprendiendo a arriesgar?: Estrategias de respuesta a exámenes tipo test a lo largo de la trayectoria académica según el género
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1009-1026
2021
-
Apostando a aprobar: la influencia del género en las pruebas de evaluación
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 483-499
-
Brand strategy scope and advertising spending: The more the better?
Tourism Economics, Vol. 27, Núm. 1, pp. 70-85
-
Evaluación de la Presencia de los Sitios Web de Turismo de Costa de España en los Motores de Búsqueda
Ara: journal of tourism research = revista de investigación en turismo, Vol. 11, Núm. 1, pp. 56-78
-
La influencia de los factores políticos en la externalización de servicios de información turística
Investigaciones Turísticas, Núm. 22, pp. 254-276
-
Reputation and Advertising of Collective Brand Members in the Wine Industry: The Moderating Role of Market Share
Journal of Wine Economics, Vol. 16, Núm. 2, pp. 169-188
-
Sustainability in the beverage industry: A research agenda from the demand side
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 1, pp. 1-10
-
The effect of short-term rentals on regional hotel efficiency
Current Issues in Tourism
-
Wine ratings and advertising strategies: is there a link?
Wine Economics and Policy, Vol. 10, Núm. 2, pp. 87-97
2020
-
A framework for big data analytics in commercial social networks: A case study on sentiment analysis and fake review detection for marketing decision-making
Industrial Marketing Management, Vol. 90, pp. 523-537