Publicaciones (108) Publicaciones de RICARDO SELLERS RUBIO

2024

  1. Analysing the Experience of Wine Tourists: An Approach from the Wine Routes

    Strategic Management in the Wine Tourism Industry: Competitive Strategies, Wine Tourism Behaviour and New Strategic Tools (Springer Nature), pp. 203-222

  2. Three decades of research on wine marketing

    Heliyon, Vol. 10, Núm. 10

  3. ¿Conoces a tu Buyer Persona?: Identifica a tu cliente para mejorar tu estrategia de Inbound Marketing

    Investigaciones Turísticas, Núm. 27, pp. 53-76

2023

  1. Inbound marketing in the hospitality industry: A systematic review of the last 12 years

    Enlightening Tourism: a pathmaking journal, Vol. 13, Núm. 1, pp. 86-125

  2. Modelling the group dynamics in the wine industry

    International Journal of Wine Business Research, Vol. 35, Núm. 1, pp. 25-44

  3. Quality of an experience good: the interaction of price and advertising as a determining factor

    Total Quality Management and Business Excellence, Vol. 34, Núm. 7-8, pp. 807-826

  4. Satisfaction and Expenditure in Wineries: A Prospect Theory Approach

    Journal of Hospitality and Tourism Research, Vol. 47, Núm. 2, pp. 354-374

2022

  1. Consistency of expert product reviews: an application to wine guides

    Wine Economics and Policy, Vol. 11, Núm. 2, pp. 51-60

  2. La externalización de los servicios de información turística en el contexto de la COVID‑19

    Pasos: Revista de Turismo y Patrimonio Cultural, Vol. 20, Núm. 3, pp. 563-576

  3. Tourists’ water conservation behavior in hotels: the role of gender

    Journal of Sustainable Tourism, Vol. 30, Núm. 7, pp. 1518-1538

  4. ¿Aprendiendo a arriesgar?: Estrategias de respuesta a exámenes tipo test a lo largo de la trayectoria académica según el género

    Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1009-1026

2021

  1. Apostando a aprobar: la influencia del género en las pruebas de evaluación

    Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 483-499

  2. Brand strategy scope and advertising spending: The more the better?

    Tourism Economics, Vol. 27, Núm. 1, pp. 70-85

  3. Evaluación de la Presencia de los Sitios Web de Turismo de Costa de España en los Motores de Búsqueda

    Ara: journal of tourism research = revista de investigación en turismo, Vol. 11, Núm. 1, pp. 56-78

  4. La influencia de los factores políticos en la externalización de servicios de información turística

    Investigaciones Turísticas, Núm. 22, pp. 254-276

  5. Reputation and Advertising of Collective Brand Members in the Wine Industry: The Moderating Role of Market Share

    Journal of Wine Economics, Vol. 16, Núm. 2, pp. 169-188

  6. Sustainability in the beverage industry: A research agenda from the demand side

    Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 1, pp. 1-10

  7. The effect of short-term rentals on regional hotel efficiency

    Current Issues in Tourism

  8. Wine ratings and advertising strategies: is there a link?

    Wine Economics and Policy, Vol. 10, Núm. 2, pp. 87-97