JESUS
INIESTA VALCARCEL
CATEDRATICO/A DE UNIVERSIDAD
Publicaciones (149) Publicaciones de JESUS INIESTA VALCARCEL
2024
-
All-in-one continuous electrochemical monitoring of 2-phenylphenol removal from water by electro-Fenton treatment
Talanta, Vol. 272
-
Non-enzymatic glucose sensor using mesoporous carbon screen-printed electrodes modified with cobalt phthalocyanine by phase inversion
Microchemical Journal, Vol. 200
-
Porous Carbon- based Materials for Energy Production, Storage, and Conversion
Materials for Energy Production, Conversion, and Storage (CRC Press), pp. 44-60
2023
-
Chitosan-based mixed matrix composite membranes for CO2/CH4 mixed gas separation. Experimental characterization and performance validation
Separation and Purification Technology, Vol. 325
-
Nanoporous carbons for the electrochemical reduction of CO2: Challenges to discriminate the roles of nanopore confinement and functionalization
Current Opinion in Electrochemistry, Vol. 40
2022
-
Aplicación de los principios pedagógicos que propone la "flipped classroom" en la educación superior: ventajas y desafíos
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 31-49
-
Fabrication of a biocathode for formic acid production upon the immobilization of formate dehydrogenase from Candida boidinii on a nanoporous carbon
Chemosphere, Vol. 291
-
Recent progress in the development of porous carbon-based electrodes for sensing applications
The Analyst, Vol. 147, Núm. 5, pp. 767-783
-
Use of Chitosan as Copper Binder in the Continuous Electrochemical Reduction of CO2 to Ethylene in Alkaline Medium
Membranes, Vol. 12, Núm. 8
2021
-
Effect of confinement of horse heart cytochrome c and formate dehydrogenase from Candida boidinii on mesoporous carbons on their catalytic activity
Bioprocess and Biosystems Engineering, Vol. 44, Núm. 8, pp. 1699-1710
-
La docencia en inglés en el Grado en Química: una perspectiva dual (del estudiantado y del profesorado)
Redes de Investigación e Innovación en Docencia Universitaria: Volumen 2021 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 19-29
-
Nuevas estrategias para el desarrollo de prácticas de laboratorio con carácter no presencial
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 3619-3638
-
On the performance of carbon-based screen-printed electrodes for (in)organic hydroperoxides sensing in rainwater
Talanta, Vol. 234
2020
-
Electrochemical properties of vertically aligned graphenes: Tailoring heterogeneous electron transfer through manipulation of the carbon microstructure
Nanoscale Advances, Vol. 2, Núm. 11, pp. 5319-5328
-
Estrategias para potenciar la docencia en inglés en el grado en Química
Redes de Investigación e Innovación en Docencia Universitaria: Volumen 2020 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 27-36
-
Estrategias para potenciar la docencia en inglés en el grado en Química
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 853-857
-
Glucose biosensor based on disposable activated carbon electrodes modified with platinum nanoparticles electrodeposited on poly(Azure a)
Sensors (Switzerland), Vol. 20, Núm. 16, pp. 1-15
-
Hacia una educación universitaria global: diseño de actividades para introducir la Educación para la Ciudadanía Global en la enseñanza universitaria
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 13-25
-
Inclusión de los Objetivos de Desarrollo Sostenible y de las Cuestiones Socialmente Vivas en la enseñanza universitaria. Un estudio de casos en el grado de química
La docencia en la Enseñanza Superior: Nuevas aportaciones desde la investigación e innovación educativas (Octaedro), pp. 729-738
-
Objetivos de desarrollo sostenible y educación para el desarrollo sostenible: aplicaciones a la enseñanza de la asignatura Cinética Química del Grado en Química
Ensayos: Revista de la Facultad de Educación de Albacete, Vol. 35, Núm. 2, pp. 17-33