MARIA
VICENT JUAN
PROFESOR/A TITULAR UNIVERSIDAD
JOSE MANUEL
GARCIA FERNANDEZ
Investigador en el periodo 1985-2023
Publicaciones en las que colabora con JOSE MANUEL GARCIA FERNANDEZ (91)
2024
2023
-
Emotional Profiles of Anxiety, Depression, and Stress: Differences in School Anxiety
Psychological Reports
-
Profiles of Perfectionistic Automatic Thoughts and Aggression
Psychological Reports, Vol. 126, Núm. 4, pp. 1871-1890
-
Typologies of Spanish Youth with School Refusal Behavior and Their Relationship with Aggression
Journal of Aggression, Maltreatment and Trauma, Vol. 32, Núm. 12, pp. 1779-1797
2022
-
Comparación del perfil lingüístico y motivaciones del alumnado del Grupo de Alto Rendimiento Académico perteneciente a la Facultad de Educación para cursar grados completamente bilingües
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1823-1826
-
Perfectionism and Emotional Intelligence: A Person-Centered Approach
International Journal of Clinical Practice, Vol. 2022
-
School anxiety profiles in Spanish adolescents and their differences in psychopathological symptoms
PLoS ONE, Vol. 17, Núm. 1 January
-
School refusal behavior: Latent class analysis approach and its relationship with psychopathological symptoms
Current Psychology, Vol. 41, Núm. 4, pp. 2078-2088
-
Validation, Factorial Invariance, and Latent Mean Differences Across Sex of the Depression, Anxiety, and Stress Scales (DASS-21) in Ecuadorian University Sample
Professional Psychology: Research and Practice, Vol. 53, Núm. 4, pp. 398-406
2021
-
Análisis del perfil lingüístico y las motivaciones del alumnado de primero del grado en Ciencias de la Actividad Física y el Deporte para mejorar el proceso de captación del grupo de Alto Rendimiento Académico (ARA)
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2389-2396
-
Classifying Students With School Refusal Behavior and Their Relationship to Learning Strategies
Frontiers in Education, Vol. 6
-
Dispositional Empathy and Emotional Intelligence in terms of Perfectionistic Automatic Thoughts
The Spanish Journal of Psychology, Núm. 24
-
Exploring different types of school refusers through latent profile analysis and school-related stress associations
Science Progress, Vol. 104, Núm. 3
-
Perfectionism, motives, and barriers to exercise from a person-oriented approach
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 15
-
Repercusión de las habilidades sociales en los equipos de trabajo en el contexto universitario de docencia dual
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 3045-3062
-
School refusal behavior profiles, optimism/pessimism, and personality traits in spanish children
Education Sciences, Vol. 11, Núm. 9
-
School refusal behaviour profiles and academic self-attributions in language and literature
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 13
2020
-
Análisis del perfil lingüístico en lengua inglesa del alumnado de Alto Rendimiento Académico (ARA) de Primer del Grado de Maestro de Educación Primaria
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 703-707
-
Attributional style in mathematics across anxiety profiles in Spanish children
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 3, pp. 1-11
-
Factor Invariance of the Trait Meta-Mood Scale–24 in a Sample of Chilean Adolescents
Journal of Personality Assessment, Vol. 102, Núm. 2, pp. 231-237