MANUEL FELIPE
RUIZ MORENO
PROFESOR/A TITULAR UNIVERSIDAD
Publicaciones en las que colabora con MANUEL FELIPE RUIZ MORENO (30)
2024
-
A motivation-based study to explain accommodation choice of senior tourists: Hotel or Airbnb
International Journal of Hospitality Management, Vol. 123
2023
-
Modelling the group dynamics in the wine industry
International Journal of Wine Business Research, Vol. 35, Núm. 1, pp. 25-44
-
New Insights on the Allocation of Innovation Subsidies: A Machine Learning Approach
Journal of the Knowledge Economy
2022
-
Consistency of expert product reviews: an application to wine guides
Wine Economics and Policy, Vol. 11, Núm. 2, pp. 51-60
2021
-
Strategic groups and product differentiation: Evidence from the Spanish airline market deregulation
Research in Transportation Economics, Vol. 90
2019
-
La gamificación como herramienta de motivación, aprendizaje y evaluación en el ámbito de la empresa y el marketing
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: convocatòria 2018-19 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1579
2018
-
Análisis de las estrategias y herramientas del profesorado no nativo para impartir docencia de grado en inglés en Economía y Empresa
El compromiso académico y social a través de la investigación e innovación educativas en la Enseñanza Superior (Octaedro), pp. 403-414
-
La International Week como una ventana educativa al exterior
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2017-18 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 375-380
-
Nueva docencia de grado en inglés en la Facultad de Económicas y Empresariales: estrategias y procedimientos para la preparación y elaboración del material docente
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2017-18 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 369-374
2017
-
Docencia en inglés en estudios de grado de la Facultad de Económicas y Empresariales de la UA
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2016-17 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 420-437
-
How Strategic Groups Act Competitively Within and Across Markets
Managerial and Decision Economics, Vol. 38, Núm. 7, pp. 1017-1032
2014
-
Asymmetric rivalry within and between strategic groups
Strategic Management Journal, Vol. 35, Núm. 3, pp. 419-439
-
Industry-specific effect of CSR initiatives: Hotels and airlines
Kybernetes, Vol. 43, Núm. 3, pp. 547-564
-
The differentiated effects of CSR actions in the service industry
Journal of Services Marketing, Vol. 28, Núm. 7, pp. 558-565
-
Who performs a stronger response to whom? Detecting individual competitive actions and reactions
Review of Managerial Science, Vol. 8, Núm. 3, pp. 385-403
2011
-
Rivalry within strategic groups and consequences for performance: The firm-size effects
Strategic Management Journal, Vol. 32, Núm. 12, pp. 1286-1308
2010
-
Development of a model of price competition in the Spanish loans market
International Journal of Bank Marketing, Vol. 28, Núm. 6, pp. 479-496
2009
-
Nested choices in international markets
Globalization: Understanding, Management and Effects 2009 (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 147-167
2008
-
Rivalidad en precios en el mercado español de créditos.
XX Encuentro de Profesores Universitarios de Marketing [Recurso electrónico]: Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 17-18-19 de septiembre de 2008
2007
-
Entrada de la empresa española en mercados exteriores
Investigaciones europeas de dirección y economía de la empresa, Vol. 13, Núm. 1, pp. 183-208