Publications dans lesquelles il/elle collabore avec MANUEL FELIPE RUIZ MORENO (30)

2024

  1. A motivation-based study to explain accommodation choice of senior tourists: Hotel or Airbnb

    International Journal of Hospitality Management, Vol. 123

2023

  1. Modelling the group dynamics in the wine industry

    International Journal of Wine Business Research, Vol. 35, Núm. 1, pp. 25-44

  2. New Insights on the Allocation of Innovation Subsidies: A Machine Learning Approach

    Journal of the Knowledge Economy

2022

  1. Consistency of expert product reviews: an application to wine guides

    Wine Economics and Policy, Vol. 11, Núm. 2, pp. 51-60

2019

  1. La gamificación como herramienta de motivación, aprendizaje y evaluación en el ámbito de la empresa y el marketing

    Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: convocatòria 2018-19 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1579

2018

  1. Análisis de las estrategias y herramientas del profesorado no nativo para impartir docencia de grado en inglés en Economía y Empresa

    El compromiso académico y social a través de la investigación e innovación educativas en la Enseñanza Superior (Octaedro), pp. 403-414

  2. La International Week como una ventana educativa al exterior

    Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2017-18 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 375-380

  3. Nueva docencia de grado en inglés en la Facultad de Económicas y Empresariales: estrategias y procedimientos para la preparación y elaboración del material docente

    Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2017-18 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 369-374

2017

  1. Docencia en inglés en estudios de grado de la Facultad de Económicas y Empresariales de la UA

    Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2016-17 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 420-437

  2. How Strategic Groups Act Competitively Within and Across Markets

    Managerial and Decision Economics, Vol. 38, Núm. 7, pp. 1017-1032

2014

  1. Asymmetric rivalry within and between strategic groups

    Strategic Management Journal, Vol. 35, Núm. 3, pp. 419-439

  2. Industry-specific effect of CSR initiatives: Hotels and airlines

    Kybernetes, Vol. 43, Núm. 3, pp. 547-564

  3. The differentiated effects of CSR actions in the service industry

    Journal of Services Marketing, Vol. 28, Núm. 7, pp. 558-565

  4. Who performs a stronger response to whom? Detecting individual competitive actions and reactions

    Review of Managerial Science, Vol. 8, Núm. 3, pp. 385-403

2011

  1. Rivalry within strategic groups and consequences for performance: The firm-size effects

    Strategic Management Journal, Vol. 32, Núm. 12, pp. 1286-1308

2010

  1. Development of a model of price competition in the Spanish loans market

    International Journal of Bank Marketing, Vol. 28, Núm. 6, pp. 479-496

2009

  1. Nested choices in international markets

    Globalization: Understanding, Management and Effects 2009 (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 147-167

2008

  1. Rivalidad en precios en el mercado español de créditos.

    XX Encuentro de Profesores Universitarios de Marketing [Recurso electrónico]: Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 17-18-19 de septiembre de 2008

2007

  1. Entrada de la empresa española en mercados exteriores

    Investigaciones europeas de dirección y economía de la empresa, Vol. 13, Núm. 1, pp. 183-208