ROCÍO
JULIÁ SANCHÍS
PROFESOR/A TITULAR UNIVERSIDAD
Publicacions en què col·labora amb ROCÍO JULIÁ SANCHÍS (19)
2024
-
Development and validation of assessment instruments for cervical collar and spinal board placement in simulated environments for nursing students in the care of polytrauma patients
BMC Medical Education, Vol. 24, Núm. 1
-
Learning outcomes and cost-utility analysis of hybrid patient and mannequin-based simulation
Nurse Education Today, Vol. 132
2023
2022
-
Efectividad y Satisfacción Percibida por los Estudiantes de la Universidad de Alicante Participantes en un Programa de Voluntariado y Cronicidad en Cuidados Paliativos (UACompaña)
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 707-723
-
Programa de entrenamiento de habilidades de comunicación en situaciones críticas: Análisis DAFO
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 725-740
2021
-
European educational programmes in health emergency and disaster management: An integrative review
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 21
-
Mixed-method study on the satisfaction of a high-fidelity simulation program in a sample of nursing-degree students
Nurse education today, Vol. 100, pp. 104858
-
Proceso de mejora continua del programa de simulación de alta fidelidad para la adquisición de habilidades no técnicas
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 987-1006
2020
-
Evolution and status of the community model of mental health care. SESPAS Report 2020
Gaceta Sanitaria, Vol. 34, pp. 81-86
-
Satisfacción de los estudiantes y del profesorado del 4º curso del Grado de Enfermería con la simulación de alta fidelidad para la adquisición de habilidades no técnicas
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 603-610
-
The impact of volunteering in mental health settings on nursing students' attitudes
Nurse Education in Practice, Vol. 44
2019
-
Acciones educativas dirigidas al diseño de escenarios de simulación de alta fidelidad en el cuarto curso del Grado de Enfermería
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: convocatòria 2018-19 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 407
-
Effectiveness of non-pharmacological measures for reducing pain and fear in children during venipuncture in the emergency department: Vibrating colder devices versus distraction
Emergencias, Vol. 31, Núm. 3, pp. 182-185
-
Handover of Patients from Prehospital Emergency Services to Emergency Departments: A Qualitative Analysis Based on Experiences of Nurses
Journal of Nursing Care Quality, Vol. 34, Núm. 2, pp. 169-174
-
Humanization of healthcare at the emergency department: A qualitative analysis based on nurses’ experiences
Revista de Enfermagem Referencia, Vol. 2019, Núm. 23, pp. 59-68
-
Measuring the levels of burnout syndrome and empathy of Spanish emergency medical service professionals
Australasian Emergency Care, Vol. 22, Núm. 3, pp. 193-199
2018
-
Efectos de la arteterapia sobre las personas ingresadas en unidades psiquiátricas. Revisión scoping.: The Effects of Art Therapy on Psychiatric Inpatient Units. Scoping Review
Revista Española de Enfermería de Salud Mental, Núm. 4
-
Effectiveness of non-pharmacological measures for reducing pain and fear in children during venipuncture in the emergency department: A vibrating cold devices versus distraction
Emergencias, Vol. 30, Núm. 3, pp. 182-185
2017
-
Actitudes desarrolladas por estudiantes de enfermería en su participación en actividades de voluntariado en salud mental
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2016-17 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 223-237