Aportaciones congreso (43) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2017

  1. An exploratory study on English teachers' opinions in multicultural preschools

    EDUCATION, HEALTH AND ICT FOR A TRANSCULTURAL WORLD

  2. Análisis sobre nuevas metodologías activas basadas en el ABP y en la Gamificación en los estudios de Máster del Profesorado en Educación Secundaria

    XV Jornades de Xarxes d’Investigació en Docència Universitària-XARXES 2017: Llibre d'actes

  3. Aprendiendo a mirar profesionalmente usando una trayectoria de aprendizaje: Diseño de una tarea profesional sobre la suma de fracciones

    XV Jornades de Xarxes d’Investigació en Docència Universitària-XARXES 2017: Llibre d'actes

  4. BAPNE Method, Developmental Dyslexia and Inclusive Education: Cognitive, Socio-Emotional and Psychomotor Stimulation in Secondary School. A Practical Resource for Education within a Cross Curriculum

    EDUCATION, HEALTH AND ICT FOR A TRANSCULTURAL WORLD

  5. BAPNE as a mediation and conflict resolution tool in education. Methodological introduction

    EDUCATION, HEALTH AND ICT FOR A TRANSCULTURAL WORLD

  6. Body percussion and voice, time and pitch: an exercise in "Singing BAPNE (R)" methodologically analyzed

    EDUCATION, HEALTH AND ICT FOR A TRANSCULTURAL WORLD

  7. Body percussion: social competence between equals using the method BAPNE in Secondary Education (Design Research)

    EDUCATION, HEALTH AND ICT FOR A TRANSCULTURAL WORLD

  8. Body solfege in the BAPNE method - Measures and divisions

    EDUCATION, HEALTH AND ICT FOR A TRANSCULTURAL WORLD

  9. Características de entornos de aprendizaje en la formación inicial de maestros de primaria para aprender a mirar profesionalmente la enseñanza de la geometría

    XV Jornades de Xarxes d’Investigació en Docència Universitària-XARXES 2017: Llibre d'actes

  10. Características de la comprensión de figuras geométricas en estudiantes de 6 a 12 años

    Investigación en Educación Matemática XXI

  11. Characteristics of a learning environment to support prospective secondary mathematics teachers' noticing of students' thinking related to the limit concept

    PROCEEDINGS OF THE TENTH CONGRESS OF THE EUROPEAN SOCIETY FOR RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION (CERME10)

  12. Characteristics of pre-service primary teachers' noticing of students' thinking related to fraction concept sub-constructs

    PROCEEDINGS OF THE TENTH CONGRESS OF THE EUROPEAN SOCIETY FOR RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION (CERME10)

  13. Conocimiento del razonamiento proporcional de los estudiantes para maestro y cómo reconocen características de la comprensión de los estudiantes

    Investigación en Educación Matemática XXI

  14. Cómo progresan estudiantes para maestro en la identificación de elementos matemáticos necesarios para interpretar la comprensión de la longitud y su medida en alumnos de educación infantil

    Investigación en Educación Matemática XXI

  15. Desarrollo de la competencia “mirar profesionalmente”:: Un estudio de caso

    Investigación en Educación Matemática XXI

  16. Desempeño de los futuros maestros ante una tarea de comparación numérica

    Investigación en Educación Matemática XXI

  17. Dimension analysis and architectural model of BAPNE classroom for pre-school and primary education

    EDUCATION, HEALTH AND ICT FOR A TRANSCULTURAL WORLD

  18. Diseño de módulos de enseñanza para el desarrollo de la competencia docente “mirar profesionalmente” el pensamiento matemático de niños de educación infantil

    XV Jornades de Xarxes d’Investigació en Docència Universitària-XARXES 2017: Llibre d'actes

  19. Dislexia y beneficios a través de la percusión corporal método Bapne

    Danza, investigación y educación: Género e inclusión social

  20. Effects on executive functions in the BAPNE Method; a study on 8-9 years old children in Friuli Venezia Giulia, Italy

    EDUCATION, HEALTH AND ICT FOR A TRANSCULTURAL WORLD