COPELIA
MATEO GUILLEN
PROFESOR/A AYUDANTE DOCTOR/A
Publications (23) Publications de COPELIA MATEO GUILLEN
2023
-
An L-MOOC to Improve Communicative Competence: From Blended Learning to OERs in the University Classroom
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 7
-
English language learning strategies to improve the communicative competence in the EFL classroom
Investigación e innovación educativa en contextos diferenciados (Dykinson), pp. 1031-1042
-
Implications of the digital divide: A systematic review of its impact in the educational field
JOTSE, Vol. 13, Núm. 3, pp. 936-950
-
La integración de los ODS para la creación de proyectos en la clase de CLIL
Proceedings 2nd international congress: education and knowledge
-
Mooc2move: un L-MOOC para mejorar la competencia comunicativa: del blended learning a los REA en la formación del profesorado
Proceedings 2nd international congress: education and knowledge
2022
-
El rol de la cultura en la enseñanza-aprendizaje del inglés
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 877-892
-
Escape Room virtual como herramienta para la mejora de la competencia sociocultural y comunicativa en el aula de inglés: un proyecto etwinning
Revista DIM: Didáctica, Innovación y Multimedia, Núm. 40
-
Gamification in the improvement of speaking competences in the english as a foreing language classroom: a case study
Education and the Collective Construction of Knowledge (Peter Lang), pp. 135-154
-
Incorporación de los Objetivos de Desarrollo Sostenible en el aula de AICLE para trabajarla competencia ciudadana en educación superior
Políticas públicas y ODS: intervenciones prácticas para la transformación social (Dykinson), pp. 84-97
-
Incorporating the Content-based Instruction approach and the use of ICTs in Science Environments at the University
I International Congress. Education and Knowledge: proceedings
2021
-
Fostering Compelling Reading for Functional and Critical Literacy in English Language Education
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 835-844
-
Innovations in Content and Language Teaching by integrating EdTech in the new Higher Education paradigm
Investigando nuevos paradigmas en Educación (Octaedro), pp. 105
-
Literacy skills: phonics in the pre-primary classroom
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2809-2818
-
Phonics 2021: Where have two decades of research led scholers and practitioners to?
Desafíos de la investigación y la innovación educativa ante la sociedad inclusiva (Dykinson), pp. 694-709
2020
-
Pondering the Suitability of Innovative ICT-Friendly Formats of Self-Assessment and Feedback Tested on the Students of CLIL in the Degrees of Primary and Pre-Primary Education
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 657-663
2019
-
Neuropsicología como metodología: propuesta de introducción de las funciones ejecutivas en la clase de inglés
Edunovatic 2019 conference proceedings: 4th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT: 18-19 December, 2019
-
Redes sociales para el fomento de la lectura en el centro escolar: herramientas y dinámicas
I Congrés d'Humanitats, Ciències Socials i Educació: Alacant, 1 i 2 de juny de 2018 (Servicio de Publicaciones), pp. 177
-
Social networks for reading as a new Literary Training Space
Current Perspectives on Literary Reading (John Benjamins), pp. 19-34
2018
-
Combining CLIL and KLT technologies for Chemistry and English Integrated Learning at the University of Alicante
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2017-18 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1857-1862
-
Estudio de los conocimientos de inglés técnico/específico de química en los Grados de Química y Geología de la Universidad de Alicante
El compromiso académico y social a través de la investigación e innovación educativas en la Enseñanza Superior (Octaedro), pp. 49-58