CARLA
RODRIGUEZ SANCHEZ
PROFESOR/A TITULAR UNIVERSIDAD
Argitalpenak (54) CARLA RODRIGUEZ SANCHEZ argitalpenak
2024
-
A motivation-based study to explain accommodation choice of senior tourists: Hotel or Airbnb
International Journal of Hospitality Management, Vol. 123
-
ENVIRONMENTAL SUSTAINABILITY AT DESTINATION LEVEL: THE ROLE OF TOURIST CITIZENSHIP BEHAVIOR
Advances in Hospitality and Tourism Research, Vol. 12, Núm. 1, pp. 1-32
-
Tourscape role in tourist destination sustainability: A path towards revisit
Journal of Destination Marketing and Management, Vol. 31
2023
-
A quantitative analysis of factors related to adolescent cybervictimization in Spain: A multilevel logistic regression approach
Children and Youth Services Review, Vol. 155
-
Are advertising campaigns for water conservation in Latin America persuasive? A mixed-method approach
International Review on Public and Nonprofit Marketing
-
Barriers and Motivators of Household Water-Conservation Behavior: A Bibliometric and Systematic Literature Review
Water (Switzerland), Vol. 15, Núm. 23
-
The role of social marketing in achieving the planet sustainable development goals (SDGs)
International Review on Public and Nonprofit Marketing, Vol. 20, Núm. 3, pp. 559-571
-
Virtual reality in retirement communities: Technology acceptance and tourist destination recommendation
Journal of Vacation Marketing, Vol. 29, Núm. 2, pp. 275-290
2022
-
Acercando la tecnología al aula: implementación y uso de software libre (JASP) en investigación de mercados cuantitativa
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1141-1170
-
COVID-19 related policies: The role of environmental concern in understanding citizens’ preferences
Environmental Research, Vol. 211
-
El papel del marketing social en las administraciones públicas para conseguir comportamientos socialmente responsables
Responsabilidad social en las administraciones públicas (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 345-373
-
Global and local corporate social responsibility: a study of foreign entry mode choice in Spanish quoted firms
Academia Revista Latinoamericana de Administracion, Vol. 35, Núm. 1, pp. 59-79
-
La medición de las necesidades de orientación tutorial: validación de una propuesta operativa de escala
El profesorado, eje fundamental de la transformación de la docencia universitaria (Octaedro), pp. 462-473
-
Nuevos métodos en marketing social para conseguir comportamientos proambientales
Agua, energía y medio ambiente
-
Tourists’ water conservation behavior in hotels: the role of gender
Journal of Sustainable Tourism, Vol. 30, Núm. 7, pp. 1518-1538
2021
-
A machine learning approach to segmentation of tourists based on perceived destination sustainability and trustworthiness
Journal of Destination Marketing and Management, Vol. 19
-
Cómo el alumnado afronta la Covid-19 y su impacto en las necesidades de acción tutorial
Redes de Investigación e Innovación en Docencia Universitaria: Volumen 2021 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 561-571
-
Investigación cualitativa en marketing mediante Atlas.ti: desarrollo, aplicación y evaluación en una nueva asignatura del grado en Marketing
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 3509-3532
-
Memoria de la Red de tutores del Programa de Acción Tutorial de la Facultad de Económicas (PATEC)
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2037-2044
-
Sustainability in the beverage industry: A research agenda from the demand side
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 1, pp. 1-10