BEATRIZ
DELGADO DOMENECH
PROFESOR/A TITULAR UNIVERSIDAD
Universidad Miguel Hernández de Elche
Elche, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Miguel Hernández de Elche (28)
2024
-
Cyberbullying Profiles: Differences in Anxiety, Depression, and Stress in a Sample of Spanish Students
SAGE Open, Vol. 14, Núm. 2
2021
-
Emotional intelligence profiles and self-concept in Chilean adolescents
Current Psychology, Vol. 40, Núm. 8, pp. 3860-3867
2020
-
Estrategias de aprendizaje y nominación sociométrica en estudiantes españoles
European journal of education and psychology, Vol. 13, Núm. 1, pp. 65-80
-
Cyberbullying and social anxiety: A latent class analysis among spanish adolescents
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 2
-
Emotional adjustment in victims and perpetrators of cyberbullying and traditional bullying
Social Psychology of Education, Vol. 23, Núm. 4, pp. 917-942
2019
-
Cyberbullying in the university setting. Relationship with family environment and emotional intelligence
Computers in Human Behavior, Vol. 91, pp. 220-225
-
Social Anxiety Scale for Adolescents and School Anxiety Inventory: Psychometric properties in French adolescents
Child Psychiatry and Human Development, Vol. 50, Núm. 1, pp. 13-26
-
Spanish validation of the child and adolescent perfectionism scale: Factorial invariance and latent means differences across sex and age
Brain Sciences, Vol. 9, Núm. 11
2018
-
Academic goal profiles and learning strategies in adolescence
Frontiers in Psychology, Vol. 9, Núm. OCT
-
Metas académicas y estrategias de aprendizaje en estudiantes españoles de Educación Secundaria Obligatoria con ansiedad social
Estudios de Psicología = Studies in Psychology, Vol. 39, Núm. 1, pp. 58-80
-
Neuroeducación: aportaciones de la neurociencia a las competencias curriculares
Publicaciones: Facultad de Educación y Humanidades del Campus de Melilla, Vol. 48, Núm. 2, pp. 23-34
2017
-
ACQUISITION OF COMPETENCES AND SATISFACTION OF STUDENTS ACCORDING TO THE TYPE OF METHODOLOGY USED IN THE CLASSROOM
INTED2017: 11TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE
-
CREATIVITY AND MULTIPLE INTELLIGENCES: DIFFERENCES ACCORDING TO GENDER AND COURSE IN PRIMARY AND SECONDARY EDUCATION
9TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES (EDULEARN17)
-
CYBERBULLYING: PREVALENCE AND RISK FACTORS FOR BEING A VICTIM, BULLY AND BYSTANDER
9TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES (EDULEARN17)
-
Relación entre ansiedad social y aptitudes intelectuales en estudiantes españoles de Educación Secundaria Obligatoria
Psicología conductual = behavioral psychology: Revista internacional de psicología clínica y de la salud, Vol. 25, Núm. 3, pp. 503-516
-
Relación entre tipos sociométricos y autoatribución académica del fracaso en una muestra de españoles de Educación Secundaria
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 15, Núm. 42, pp. 398-421
-
Sociometric types and academic self-concept in adolescents
Psicothema, Vol. 29, Núm. 4, pp. 496-501
2016
-
Revisión bibliométrica del rechazo escolar: perspectivas de investigación y su análisis
Educatio siglo XXI: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 34, Núm. 1, pp. 71-92
2015
-
Reliability and validity evidence of scores on the French version of the questionnaire about interpersonal difficulties for adolescents
Psychologica Belgica, Vol. 55, Núm. 3, pp. 159-174
2013
-
La ansiedad social y el autoconcepto en la adolescencia
Revista de psicodidáctica, Vol. 18, Núm. 1, pp. 179-196