ANTONIO JOSE
TENZA ABRIL
PROFESOR/A TITULAR UNIVERSIDAD
FRANCISCO
BAEZA BROTONS
PROFESOR/A TITULAR UNIVERSIDAD
Publicaciones en las que colabora con FRANCISCO BAEZA BROTONS (28)
2020
-
Residual compressive strength of recycled aggregate concretes after high temperature exposure
Materials, Vol. 13, Núm. 8
-
Statistical and experimental study for determining the influence of the segregation phenomenon on physical and mechanical properties of lightweight concrete
Construction and Building Materials, Vol. 238
2019
-
Evaluación y análisis de la tasa de abandono en el Grado de Ingeniería Civil
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: convocatòria 2018-19 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1193
-
Factors influencing the rate of beach sand wear: Activation layer thickness and sediment durability
Science of the Total Environment, Vol. 658, pp. 367-373
-
Proposing a new method based on image analysis to estimate the segregation index of lightweight aggregate concretes
Materials, Vol. 12, Núm. 21
2018
-
A multidisciplinary approach for the investigation of a rock spreading on an urban slope
Landslides, Vol. 15, Núm. 2, pp. 199-217
-
A new methodology for determining water absorption of lightweight, normal-weight and heavyweight aggregates in a viscous medium
Construction and Building Materials, Vol. 165, pp. 596-607
-
Diagnóstico y mejora de las asignaturas de prácticas externas del Grado en Ingeniería Civil
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2017-18 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 353-368
-
Image analysis applications for the study of segregation in lightweight concretes
International Journal of Computational Methods and Experimental Measurements, Vol. 6, Núm. 4, pp. 835-846
-
Mineralogy and morphology of sand: Key parameters in the durability for its use in artificial beach nourishment
Science of the Total Environment, Vol. 639, pp. 186-194
-
Numerical model for describing the segregation phenomenon in lightweight concrete using density sections
International Journal of Computational Methods and Experimental Measurements, Vol. 6, Núm. 4, pp. 726-736
-
Prediction and sensitivity analysis of compressive strength in segregated lightweight concrete based on artificial neural network using ultrasonic pulse velocity
Construction and Building Materials, Vol. 189, pp. 1173-1183
2017
-
A new methodology for determining particle density and absorption of lightweight, normal-weight and heavy weight aggregates in aqueous medium
Construction and Building Materials, Vol. 146, pp. 630-643
-
Aprendizaje basado en proyectos en la asignatura de Investigación, Desarrollo e Innovación en Ingeniería Civil del Máster Universitario de Ingeniería de Caminos, Canales y Puertos
XV Jornades de Xarxes d’Investigació en Docència Universitària-XARXES 2017: Llibre d'actes
-
El fenómeno de la segregación en hormigones ligeros: índice de segregación y estudio ultrasónico
VII Congreso Internacional de Estructuras: [resúmenes publicados en la revista Hormigón y Acero (ISSN 0439-5689), v. 68, especial Congreso, junio 2017]
-
Influencia de la absorción de agua en los hormigones ligeros
VII Congreso Internacional de Estructuras: [resúmenes publicados en la revista Hormigón y Acero (ISSN 0439-5689), v. 68, especial Congreso, junio 2017]
-
Uso de las TIC para la enseñanza de diferentes asignaturas del Grado en Ingeniería Civil
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2016-17 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2438-2450
2016
-
Aprendizaje basado en proyectos en la asignatura Técnicas de Investigación en Ingeniería Geológica
XIV Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria: investigación, innovación y enseñanza universitaria: enfoques pluridisciplinares
-
Dedicación a la asignatura de Trabajo Final de Grado (TFG) en el Grado de Ingeniería Civil
Investigación e Innovación Educativa en Docencia Universitaria: Retos, propuestas y acciones (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2461-2472
2013
-
Análisis del proceso de aprendizaje en la asignatura Materiales de Construcción
La producción científica y la actividad de innovación docente en proyectos de redes (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1882-1898