Departament: COMUNICACIÓ I PSICOLOGIA SOCIAL

Àrea: Comunicació Audiovisual i Publicitat

Grup d'investigació: Comunicació, Alimentació i Consum (FOODCO)

Grup d'investigació: Comunicació i Societat del Coneixement (COSOCO)

Correu: mar.iglesias@ua.es

Web personal: https://cvnet.cpd.ua.es/curriculum-breve/ca/iglesias-garc...

Doctora per la Universitat d'Alacant / Universidad de Alicante amb la tesi Un model de periodisme per a la xarxa El cas de VilaWeb 2010. Dirigida per Dr/a. Javier Díaz Noci.

Mar Iglesias García és llicenciada en Ciències de la Informació (Periodisme) per la Universitat Complutense de Madrid, Doctora per la Universitat d'Alacant i Especialista Universitària en Aplicacions Educatives de les Tecnologies de la Informació. Al llarg de 10 anys va treballar en la Ràdio Autonòmica Valenciana (Ràdio Nou) i va col·laborar en diverses publicacions com Expansión, Diario Médico, Gaceta Universitaria i El Periódico, entre d'altres. Ha treballat al ciberdiari Vilaweb Alacant, des de 1997 fins al 2010, i dirigeix el ciberdiari ComunicandoUA elaborat pels alumnes de Publicitat de la Universitat d'Alacant. Entre 20215 i 2020 ha estat Vicerectora Adjunta de Promoció Cultural i Lingüística, al Vicerectorat de Cultura, Esports i Llengües de la Universitat d'Alacant. Va ser presidenta en funcions la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació CVMC (des del 8 de gener de 2021, fins l’abril de 2023), membre y vicepresidenta del Consell Rector de la CVMC (des del 26 d'octubre del 2016), À Punt Mèdia. En l’actualitat és professora Contractada Doctora de el Departament de Comunicació i Psicologia Social de la UA. La seua principal línia d'investigació és el ciberperiodisme, seguida de l'aplicació de les TIC a l'educació, així com la publicitat. Fruit d'l'interès per aquestes matèries són les seues aportacions en revistes de caràcter científic i la seua participació en diversos projectes de recerca que aborden aquestes temàtiques, i que es detallen en els diferents apartats de l'currículum acadèmic.