MANUEL FELIPE
RUIZ MORENO
PROFESOR/A TITULAR UNIVERSIDAD
Publicaciones (50) Publicaciones de MANUEL FELIPE RUIZ MORENO
2024
-
Guest editorial: Introduction to special issue on “history of marketing in Spain”, part I
Journal of Historical Research in Marketing
-
Segmenting social media users based on ongoing brand activities to track consumer behavior change
AI Impacts in Digital Consumer Behavior (IGI Global), pp. 192-216
-
Twitter killed the media star: a historical evolution of marketing communication used by Spanish universities
Journal of Historical Research in Marketing, Vol. 16, Núm. 1, pp. 48-70
2023
-
Modelling the group dynamics in the wine industry
International Journal of Wine Business Research, Vol. 35, Núm. 1, pp. 25-44
-
New Insights on the Allocation of Innovation Subsidies: A Machine Learning Approach
Journal of the Knowledge Economy
2022
-
Consistency of expert product reviews: an application to wine guides
Wine Economics and Policy, Vol. 11, Núm. 2, pp. 51-60
-
Customer perceived integrated marketing communications: A segmentation of the soda market
Journal of Marketing Communications, Vol. 28, Núm. 4, pp. 448-464
-
Selling the past. The use of history as a marketing strategy in Spain, 1900-1980
Business History, Vol. 64, Núm. 3, pp. 491-510
2021
-
A machine learning approach to segmentation of tourists based on perceived destination sustainability and trustworthiness
Journal of Destination Marketing and Management, Vol. 19
-
Strategic groups and product differentiation: Evidence from the Spanish airline market deregulation
Research in Transportation Economics, Vol. 90
2019
-
Identifying dynamics in strategic groups
Journal of Modelling in Management, Vol. 14, Núm. 2, pp. 408-429
-
La gamificación como herramienta de motivación, aprendizaje y evaluación en el ámbito de la empresa y el marketing
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: convocatòria 2018-19 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1579
2018
-
41. Análisis de las estrategias y herramientas del profesorado no nativo para impartir docencia de grado en inglés en Economía y Empresa
El compromiso académico y social a través de la investigación e innovación educativas en la Enseñanza Superior (Octaedro), pp. 403-414
-
La International Week como impulso a una educación más global
Redes de Investigación en Docencia Universitaria: Volumen 2018 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 247-256
-
La International Week como una ventana educativa al exterior
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2017-18 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 375-380
-
Nueva docencia de grado en inglés en la Facultad de Económicas y Empresariales: estrategias y procedimientos para la preparación y elaboración del material docente
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2017-18 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 369-374
2017
-
Docencia de grado en inglés en la Facultad de Económicas y Empresariales de la UA: Importancia de los factores motivadores e inhibidores
XV Jornades de Xarxes d’Investigació en Docència Universitària-XARXES 2017: Llibre d'actes
-
Docencia en inglés en estudios de grado de la Facultad de Económicas y Empresariales de la UA
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2016-17 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 420-437
-
How Strategic Groups Act Competitively Within and Across Markets
Managerial and Decision Economics, Vol. 38, Núm. 7, pp. 1017-1032
-
La International Week como motor de la docencia en inglés y de la movilidadinternacional
XV Jornades de Xarxes d’Investigació en Docència Universitària-XARXES 2017: Llibre d'actes