Publicacións (201) Publicacións de FARAON LLORENS LARGO

2024

  1. Dimensiones a considerar para diseñar las actividades de aprendizaje

    Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 9, pp. 271-278

  2. Early Exploration About Generative AI’s Impact on Engineering Education: A Focus on the Spanish Context

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1-10

  3. Evolution of the Adoption of Generative AI Among Spanish Engineering Students

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  4. Exploring the Possibilities of ChatGPT in Students’ Assignments: Some Simple Experiences

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 884-893

  5. La nueva realidad de la educación ante los avances de la inteligencia artificial generativa

    RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 27, Núm. 1, pp. 9-39

  6. Tools to Support the Design of Network-Structured Courses Assisted by AI

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  7. ¿A qué se hace referencia cuando hablamos de digitalización, inteligencia artificial y algoritmos?

    Trabajo y Digitalización: avances y retos para el diálogo social y la negociación colectiva (Tecnos), pp. 21-40

2023

  1. Decoding Student Error in Programming: An Iterative Approach to Understanding Mental Models

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  2. Explainability techniques applied to road traffic forecasting using Graph Neural Network models

    Information Sciences, Vol. 645

  3. Few-Shot Learning for Prediction of Electricity Consumption Patterns

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  4. Investigación e innovación informática: La sociedad científica informática de España

    Encuentros multidisciplinares, Vol. 25, Núm. 75

  5. Proposals for the Promotion of Computing in K-12 Studies in Spain

    Proceedings - Frontiers in Education Conference, FIE

  6. TEmaps for Designing Courses Based on Smart Learning

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 682-689

  7. Two-Phases AI Model for a Smart Learning System

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  8. Usos y desusos del modelo GPT-3 entre estudiantes de grados de ingeniería

    Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 8, pp. 415-418

2022

  1. Coronavirus, la prueba del algodón de la universidad digital

    Transformación digital de las universidades: hacia un futuro postpandemia (Fundación Europea Sociedad y Educación), pp. 132-136

  2. Dimensiones a considerar en elproceso de enseñanza-aprendizaje

    Experiencias innovadoras en ambientes de aprendizaje híbridos y virtuales (Octaedro), pp. 15

  3. Haciendo realidad la universidad digital: una transformación dirigida por la estrategia

    Transformación digital de las universidades: hacia un futuro postpandemia (Fundación Europea Sociedad y Educación), pp. 64-72

  4. Incrementando la madurez digital de la universidad

    Transformación digital de las universidades: hacia un futuro postpandemia (Fundación Europea Sociedad y Educación), pp. 54-62

  5. Multisubject PBL: Implementing, Maintaining and Evolving Through 15 Years

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)