BASILIO
PUEO ORTEGA
CATEDRATICO/A DE UNIVERSIDAD
SERGIO
SEBASTIA AMAT
PROFESOR/A AYUDANTE DOCTOR/A
Publicaciones en las que colabora con SERGIO SEBASTIA AMAT (15)
2023
-
The Use of the Static Posturography to Assess Balance Performance in a Parkinson’s Disease Population
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 2
2022
-
Postactivation performance enhancement (Pape) increases vertical jump in elite female volleyball players
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 1
2021
-
Within-subject variation in the cognitive timed up and go test as an explanatory variable in fall risk in patients with parkinson's disease
Journal of rehabilitation medicine, Vol. 53, Núm. 10 October, pp. jrm00234
2020
-
Anthropometric profile and conditional factors of U21 Spanish elite beach volleyball players according to playing position
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 38, pp. 620-625
-
Contributions of anthropometric and strength determinants to estimate 2000 m ergometer performance in traditional rowing
Applied Sciences (Switzerland), Vol. 10, Núm. 18
-
Squat-based post-activation potentiation improves the vertical jump of elite female volleyball players
Journal of Physical Education and Sport, Vol. 20, Núm. 4, pp. 1950-1956
-
Team-Based Learning (TBL) a través de herramientas tecnológicas educativas
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1293-1296
-
Tecnologías e Instrumentación aplicadas a la Educación Física: Una adaptación a los contextos profesionales actuales
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1063-1070
-
The effect of balance and sand training on postural control in elite beach volleyball players
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 23, pp. 1-21
2019
-
El modelo pedagógico Flipped Classroom en la adquisición de conocimientos en educación física en Primaria
Inclusión, Tecnología y Sociedad: investigación e innovación en educación (Dykinson), pp. 574-584
-
Enseñanza y aprendizaje de habilidades técnicas específicas mediante análisis de video 2D en Ciencias de la Actividad Física y del Deporte
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: convocatòria 2018-19 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2419
-
Mejora de la técnica de remo mediante la utilización de análisis de vídeo en el Grado de Ciencias del Deporte
Investigación e innovación en la Enseñanza Superior: Nuevos contextos, nuevas ideas (Ediciones Octaedro), pp. 1260-1266
-
Mejora sobre la calidad de la docencia universitaria de la asignatura Tecnologías e Instrumentación Aplicadas a la Educación Física
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: convocatòria 2018-19 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1977
2018
-
Comparative analysis of content learning through schoology and micro-teaching in higher education
Edulearn 18. 10th International Conference on Education and New Learning Technology: (Palma, 2nd-4th of July, 2018). Conference proceedings
2017
-
Aplicación del modelo pedagógico Flipped Classroom como experiencia transversal en las distintas etapas educativas: un estudio de caso
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2016-17 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1181-1185