Publicaciones en las que colabora con RAFAEL MOLINA CARMONA (81)

2023

  1. Decoding Student Error in Programming: An Iterative Approach to Understanding Mental Models

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  2. Trends on Computational Thinking, Engineering Education, Technology in Medicine, Qualitative and Mixed Methods, Diversity in STEM, Lab-Based Education, Technology and Education, Gamification and Games for Learning and Smart Learning at TEEM 2022

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1-21

2022

  1. Multisubject PBL: Implementing, Maintaining and Evolving Through 15 Years

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  2. ¿La evaluación evoluciona? Una experiencia de coevaluación en ABP

    Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1739-1740

  3. ¿La evaluación evoluciona?: Una experiencia de coevaluación en ABP

    Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 7, pp. 263-270

2021

  1. A low-level approach to improve programming learning

    Universal Access in the Information Society, Vol. 20, Núm. 3, pp. 479-493

  2. Acción de mejora del proceso de evaluación en metodología ABP transversal del itinerario gestión de contenidos de cuarto curso de ingeniería multimedia

    Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1047-1066

  3. COVID-proof: cómo el aprendizaje basado en proyectos ha soportado el confinamiento

    Campus Virtuales, Vol. 10, Núm. 1, pp. 73-88

  4. Cognitive, Virtual and Physical Context in Smart Learning

    ACM International Conference Proceeding Series

  5. Evaluación multimodal en la metodología ABP del itinerario de Creación y Entretenimiento Digital de Ingeniería Multimedia

    Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 125-145

2020

  1. Aprendizaje basado en proyectos grandes: Experiencia y lecciones aprendidas

    Octaedro

  2. Aprenentatge basat en projectes grans: experiència i lliçons apreses

    Octaedro

  3. Convencido del Aprendizaje Basado en Proyectos, ¿por dónde empiezo?

    Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 5, pp. 117-124

  4. Las presentaciones de los proyectos en la metodología ABP del itinerario de Creación y Entretenimiento Digital de cuarto curso del Grado en Ingeniería Multimedia (4606)

    Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 5-12

  5. Research topics on Smart Learning

    ACM International Conference Proceeding Series

  6. Smartly Learning through step decomposition, automation and Gamification

    ACM International Conference Proceeding Series

  7. Time-dependent performance prediction system for early insight in learning trends

    IJIMAI, Vol. 6, Núm. 2, pp. 112-124

2019

  1. A guide for game-design-based gamification

    Informatics, Vol. 6, Núm. 4

  2. A guide for making video games accessible to users with cerebral palsy

    Universal Access in the Information Society, Vol. 18, Núm. 3, pp. 565-581

  3. Advances in Smart Learning

    ACM International Conference Proceeding Series