Publicaciones (223) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2024

  1. An Equity-Based Research Agenda to Promote Social Inclusion and Belonging for People With IDD

    Intellectual and developmental disabilities, Vol. 62, Núm. 3, pp. 186-199

  2. Análisis preliminar de la participación y riesgos psicopatológicos derivados de los juegos online entre estudiantes universitarios

    Innovación en salud: estrategias emergentes para la docencia y la investigación (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 161-166

  3. Conocimiento compartido y educación

    Dykinson

  4. El trabajo social y sus intervenciones de apoyo a la capacidad jurídica de las personas, tras la Ley 8/2021

    Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual, Vol. 55, Núm. 1, pp. 29-47

  5. Health professionals' education related to people with intellectual and developmental disabilities: A scoping review

    Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, Vol. 37, Núm. 3

  6. The design and methodology for a pilot study of home and community-based services outcome measures

    Disability and Health Journal

  7. Using the independent monitoring for quality (IM4Q) program to examine employment in integrated settings in the community for people with IDD over time

    Journal of Vocational Rehabilitation, Vol. 60, Núm. 1, pp. 27-37

2023

  1. Adolescents’ Experiences of Participating in Sensitive Research: A Scoping Review of Qualitative Studies

    Trauma, Violence, and Abuse, Vol. 24, Núm. 3, pp. 1405-1426

  2. An Analysis of Factors Influencing Chinese University Students’ Major Choice from the Perspective of Gender Differences

    Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 18

  3. Consortium for the Study of Pregnancy Treatments (Co-OPT): An international birth cohort to study the effects of antenatal corticosteroids

    PLoS ONE, Vol. 18, Núm. 3 March

  4. Current services and outcomes of formerly institutionalised and never-institutionalised US adults with intellectual and developmental disabilities: A propensity score matching analysis

    Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, Vol. 36, Núm. 4, pp. 859-870

  5. Digital inclusion in Spanish mainstream and special schools: Teachers' perceptions of Internet use by students with intellectual disabilities

    British Journal of Learning Disabilities, Vol. 51, Núm. 2, pp. 195-204

  6. El aprendizaje y servicio en Educación Infantil como práctica educativa interdisciplinar: un programa de intervención

    I Congreso Internacional de Neuropedagogía: De la neuroeducación a la neurodidáctica: Metodologías docentes inclusivas y tecnologías emergentes (libro de comunicaciones) (Ediciones Octaedro), pp. 136-144

  7. Examining Choice and Control for People With IDD Over Time

    American journal on intellectual and developmental disabilities, Vol. 128, Núm. 6, pp. 449-461

  8. Exploring Pre-Service STEM Teachers’ Capacity to Teach Using a Gender-Responsive Approach

    Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 14

  9. Fundamentos didácticos y Diseño Universal del Aprendizaje (DUA)

    Organización y gestión del aula de Educación Infantil (Morata), pp. 11-36

  10. How to facilitate the educational inclusion of students with autism: learning from the experience of teachers in Spain

    Equality, Diversity and Inclusion, Vol. 42, Núm. 6, pp. 787-804

  11. Influencia de la autoeficacia académica sobre la adaptación a la universidad: rol mediador del agotamiento emocional académico y del engagement académico

    Campus Virtuales, Vol. 12, Núm. 2, pp. 99-112

  12. Instrumentos de medida dirigidos a evaluar las creencias actitudinales hacia la Discapacidad

    Innovación docente y práctica en el ámbito de la salud: nuevos retos y propósitos (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 11-18

  13. Leisure Participation of Autistic Adults: An Ecological Momentary Assessment Feasibility Study

    American journal on intellectual and developmental disabilities, Vol. 128, Núm. 4, pp. 319-333