Diversidad, Educación y Género (DEG)
Publicaciones (243) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
-
Achievement and inclusion in schools
Taylor and Francis, pp. 1-172
-
Advances and gaps in policy, practice, and research in transition for students with intellectual and developmental disabilities across four countries
Journal of Policy and Practice in Intellectual Disabilities, Vol. 21, Núm. 3
-
An Equity-Based Research Agenda to Promote Social Inclusion and Belonging for People With IDD
Intellectual and developmental disabilities, Vol. 62, Núm. 3, pp. 186-199
-
Análisis preliminar de la participación y riesgos psicopatológicos derivados de los juegos online entre estudiantes universitarios
Innovación en salud: estrategias emergentes para la docencia y la investigación (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 161-166
-
Attitudes, Self-Efficacy, and Intention to Teach in Inclusive Classrooms of In-Service Teachers in Chile: Validating Scales
Revista Brasileira de Educacao Especial, Vol. 30
-
COMPARATIVE ANALYSIS OF ABUSE IN ONLINE GAMES BETWEEN UNIVERSITY STUDENTS WITH AND WITHOUT DISABILITIES
Revista de Gestao Social e Ambiental , Vol. 18, Núm. 6
-
Conocimiento compartido y educación
Dykinson
-
Cuando un proyecto de cambio fracasa en la escuela:: aprendizajes inesperados
Qurriculum: Revista de Teoría, Investigación y Práctica Educativa, Núm. 37, pp. 39-58
-
Dificultades del profesorado en el cumplimiento de adaptaciones curriculares para la inclusión: perspectivas de género, edad y experiencia docente
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 2, Núm. 1, pp. 211-218
-
El trabajo social y sus intervenciones de apoyo a la capacidad jurídica de las personas, tras la Ley 8/2021
Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual, Vol. 55, Núm. 1, pp. 29-47
-
Formación docente para el desarrollo de aulas inclusivas en Chile: aportes de la guía para la educación inclusiva
Investigación para la mejora de las prácticas educativas desde una perspectiva holística (Dykinson), pp. 3775-3786
-
Health professionals' education related to people with intellectual and developmental disabilities: A scoping review
Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, Vol. 37, Núm. 3
-
Negative impact of online gambling problematic in disabled and non-disabled university students: exploring the risk profile
Frontiers in Psychology, Vol. 15
-
Nuevas tendencias interdisciplinares en educación y conocimiento
Tirant Humanidades
-
Problemática psicológica en estudiantes universitarios y juegos y apuestas online
Explorando el análisis de contextos clínicos y de salud: investigación e intervención (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 195-199
-
Revisión de estudios dirigidos hacia las actitudes docentes inclusivas
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 255-264
-
Students' perception of the strengths and weaknesses of the inclusive educational model of Brazilian municipal public schools
Frontiers in Education, Vol. 9
-
The Impact of the Pandemic on Young People with Intellectual Disabilities Participating in a University Training Course for Employment in Spain
Journal of Continuing Higher Education, Vol. 72, Núm. 2, pp. 127-141
-
The design and methodology for a pilot study of home and community-based services outcome measures
Disability and Health Journal
-
Transitional challenges: Psychotropic medication and residential setting among young adults with intellectual disabilities
Journal of Policy and Practice in Intellectual Disabilities, Vol. 21, Núm. 3