Diversidad, Educación y Género (DEG)
Publicaciones (223) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
-
An Equity-Based Research Agenda to Promote Social Inclusion and Belonging for People With IDD
Intellectual and developmental disabilities, Vol. 62, Núm. 3, pp. 186-199
-
Análisis preliminar de la participación y riesgos psicopatológicos derivados de los juegos online entre estudiantes universitarios
Innovación en salud: estrategias emergentes para la docencia y la investigación (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 161-166
-
Conocimiento compartido y educación
Dykinson
-
El trabajo social y sus intervenciones de apoyo a la capacidad jurídica de las personas, tras la Ley 8/2021
Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual, Vol. 55, Núm. 1, pp. 29-47
-
Health professionals' education related to people with intellectual and developmental disabilities: A scoping review
Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, Vol. 37, Núm. 3
-
The design and methodology for a pilot study of home and community-based services outcome measures
Disability and Health Journal
-
Using the independent monitoring for quality (IM4Q) program to examine employment in integrated settings in the community for people with IDD over time
Journal of Vocational Rehabilitation, Vol. 60, Núm. 1, pp. 27-37
2023
-
Adolescents’ Experiences of Participating in Sensitive Research: A Scoping Review of Qualitative Studies
Trauma, Violence, and Abuse, Vol. 24, Núm. 3, pp. 1405-1426
-
An Analysis of Factors Influencing Chinese University Students’ Major Choice from the Perspective of Gender Differences
Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 18
-
Consortium for the Study of Pregnancy Treatments (Co-OPT): An international birth cohort to study the effects of antenatal corticosteroids
PLoS ONE, Vol. 18, Núm. 3 March
-
Current services and outcomes of formerly institutionalised and never-institutionalised US adults with intellectual and developmental disabilities: A propensity score matching analysis
Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, Vol. 36, Núm. 4, pp. 859-870
-
Digital inclusion in Spanish mainstream and special schools: Teachers' perceptions of Internet use by students with intellectual disabilities
British Journal of Learning Disabilities, Vol. 51, Núm. 2, pp. 195-204
-
El aprendizaje y servicio en Educación Infantil como práctica educativa interdisciplinar: un programa de intervención
I Congreso Internacional de Neuropedagogía: De la neuroeducación a la neurodidáctica: Metodologías docentes inclusivas y tecnologías emergentes (libro de comunicaciones) (Ediciones Octaedro), pp. 136-144
-
Examining Choice and Control for People With IDD Over Time
American journal on intellectual and developmental disabilities, Vol. 128, Núm. 6, pp. 449-461
-
Exploring Pre-Service STEM Teachers’ Capacity to Teach Using a Gender-Responsive Approach
Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 14
-
Fundamentos didácticos y Diseño Universal del Aprendizaje (DUA)
Organización y gestión del aula de Educación Infantil (Morata), pp. 11-36
-
How to facilitate the educational inclusion of students with autism: learning from the experience of teachers in Spain
Equality, Diversity and Inclusion, Vol. 42, Núm. 6, pp. 787-804
-
Influencia de la autoeficacia académica sobre la adaptación a la universidad: rol mediador del agotamiento emocional académico y del engagement académico
Campus Virtuales, Vol. 12, Núm. 2, pp. 99-112
-
Instrumentos de medida dirigidos a evaluar las creencias actitudinales hacia la Discapacidad
Innovación docente y práctica en el ámbito de la salud: nuevos retos y propósitos (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 11-18
-
Leisure Participation of Autistic Adults: An Ecological Momentary Assessment Feasibility Study
American journal on intellectual and developmental disabilities, Vol. 128, Núm. 4, pp. 319-333