Publicaciones (243) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2024

  1. Achievement and inclusion in schools

    Taylor and Francis, pp. 1-172

  2. Advances and gaps in policy, practice, and research in transition for students with intellectual and developmental disabilities across four countries

    Journal of Policy and Practice in Intellectual Disabilities, Vol. 21, Núm. 3

  3. An Equity-Based Research Agenda to Promote Social Inclusion and Belonging for People With IDD

    Intellectual and developmental disabilities, Vol. 62, Núm. 3, pp. 186-199

  4. Análisis preliminar de la participación y riesgos psicopatológicos derivados de los juegos online entre estudiantes universitarios

    Innovación en salud: estrategias emergentes para la docencia y la investigación (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 161-166

  5. Attitudes, Self-Efficacy, and Intention to Teach in Inclusive Classrooms of In-Service Teachers in Chile: Validating Scales

    Revista Brasileira de Educacao Especial, Vol. 30

  6. COMPARATIVE ANALYSIS OF ABUSE IN ONLINE GAMES BETWEEN UNIVERSITY STUDENTS WITH AND WITHOUT DISABILITIES

    Revista de Gestao Social e Ambiental , Vol. 18, Núm. 6

  7. Conocimiento compartido y educación

    Dykinson

  8. Cuando un proyecto de cambio fracasa en la escuela:: aprendizajes inesperados

    Qurriculum: Revista de Teoría, Investigación y Práctica Educativa, Núm. 37, pp. 39-58

  9. Dificultades del profesorado en el cumplimiento de adaptaciones curriculares para la inclusión: perspectivas de género, edad y experiencia docente

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 2, Núm. 1, pp. 211-218

  10. El trabajo social y sus intervenciones de apoyo a la capacidad jurídica de las personas, tras la Ley 8/2021

    Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual, Vol. 55, Núm. 1, pp. 29-47

  11. Formación docente para el desarrollo de aulas inclusivas en Chile: aportes de la guía para la educación inclusiva

    Investigación para la mejora de las prácticas educativas desde una perspectiva holística (Dykinson), pp. 3775-3786

  12. Health professionals' education related to people with intellectual and developmental disabilities: A scoping review

    Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, Vol. 37, Núm. 3

  13. Negative impact of online gambling problematic in disabled and non-disabled university students: exploring the risk profile

    Frontiers in Psychology, Vol. 15

  14. Nuevas tendencias interdisciplinares en educación y conocimiento

    Tirant Humanidades

  15. Problemática psicológica en estudiantes universitarios y juegos y apuestas online

    Explorando el análisis de contextos clínicos y de salud: investigación e intervención (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 195-199

  16. Revisión de estudios dirigidos hacia las actitudes docentes inclusivas

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 255-264

  17. Students' perception of the strengths and weaknesses of the inclusive educational model of Brazilian municipal public schools

    Frontiers in Education, Vol. 9

  18. The Impact of the Pandemic on Young People with Intellectual Disabilities Participating in a University Training Course for Employment in Spain

    Journal of Continuing Higher Education, Vol. 72, Núm. 2, pp. 127-141

  19. The design and methodology for a pilot study of home and community-based services outcome measures

    Disability and Health Journal

  20. Transitional challenges: Psychotropic medication and residential setting among young adults with intellectual disabilities

    Journal of Policy and Practice in Intellectual Disabilities, Vol. 21, Núm. 3