Publicacions (243) Publicacions en què ha participat algun/a investigador/a

2024

  1. Enhancing Clarity: An Evaluation of the Simple.Text Tool for Numerical Expression Simplification

    Procesamiento del lenguaje natural, Núm. 72, pp. 99-108

  2. La educación en la Agenda Global 2030 y sus ODS

    Liderazgo educativo y desarrollo sostenible: un viaje hacia el corazón de las escuelas (Graó), pp. 21-30

  3. Language as a mediator: Commodifying future dark tourism

    The Future of Dark Tourism: Enlightening New Horizons (Channel View Publications), pp. 103-114

  4. Teaching english phonemes and detecting problematic sounds through minimal pairs: A studywith spanish high shool students

    Tejiendo palabras: explorando la lengua, la lingüística y el proceso de traducción en la era de la inteligencia artificial (Dykinson), pp. 398-416

  5. Towards a morphosyntactic classification of travel influencers hashtags on Instagram

    Sintagma: Revista de lingüística, Vol. 36, pp. 25-38

2023

  1. A Review of Research-based Automatic Text Simplification Tools

    International Conference Recent Advances in Natural Language Processing, RANLP

  2. Actitudes y acciones de los líderes educativos para el alcance de los ODS y la Agenda 2030

    Construir comunidad en la escuela (Narcea), pp. 609-616

  3. Automatic Text Simplification for People with Cognitive Disabilities: Resource Creation within the ClearText Project

    TSAR 2023 - 2nd Workshop on Text Simplification, Accessibility and Readability, associated with the 14th International Conference on Recent Advances in Natural Language Processing 2023, RANLP 2023 - Proceedings of the Workshop

  4. CLEAR.TEXT Enhancing the Modernization Public Sector Organizations by Deploying Natural Language Processing to Make Their Digital Content CLEARER to Those with Cognitive Disabilities

    CEUR Workshop Proceedings

  5. From Kisstory to Megxile

    English Today, Vol. 39, Núm. 1, pp. 35-40

  6. Informal use of authentic videos: the gender variable

    Technologies, multimodality and media culture for gender equality: Advancing in digital transformation of education (Dykinson), pp. 83-108

  7. La lucha contra la brecha digital en las Universidades para Mayores: el caso de la Universidad Permanente de la UA

    Proceedings 2nd international congress: education and knowledge

  8. La verbalización de las percepciones de las mujeres sobre la osteoporosis: entre la metáfora y el eufemismo

    Proceedings. 2nd International Congress: Humanities and Knowledge

  9. Learning Legal Language through Humour: I Wish You a (Reasonably) Merry Christmas, and a Happy New Year (Twelve (12) Months from the Date Hereof)

    English for specific purposes and humour (Cambridge Scholars Publishing), pp. 3-28

  10. Propuestas para el logro de la Agenda 2030 desde las voces del profesorado y de los equipos directivos

    Construir comunidad en la escuela (Narcea), pp. 617-624

  11. The use of didactic YouTube videos for the teaching and learning of the english consonant and semi-consonant phonemes

    Innovación en la enseñanza de lenguas: mejoras docentes para el aprendizaje del siglo XXI (Dykinson), pp. 739-759

  12. The use of quizlet to enhance L2 vocabulary acquisition

    Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, Núm. 31, pp. 56-69

  13. “Green Come True”: Paronymic Colour Name Games in Marketing Nail Varnish

    English for specific purposes and humour (Cambridge Scholars Publishing), pp. 275-304

  14. “Perpetual plum”: Colour naming strategies in Maybelline’s lip products

    Cultura e Scienza del Colore, Vol. 15, Núm. 1, pp. 69-75

2022

  1. (5416) Implementación de la metodología ‘Data-Driven Learning’ (DDL) para la enseñanza-aprendizaje de Lexicología Inglesa (LEX-DDL)

    Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 51-69